اصلاً نگوییم‌ای وای، جپاروف و تیام نیامدند و بیچاره شدیم

زرینچه گفت: شاید جپاروف و تیام در این فصل نتوانند اصلاً هیچ گرهی از كار استقلال باز كنند، اما به واسطه عملكرد فوق‌العاده در فصل قبل حالا بسیار محبوب هستند بنابراین باید راه موفقیت مجدد تیم را به هر طریق ممكن هموار كرد، چه با تیام و جپاروف و چه بدون آنها.

به گزارش نما، از نتایج و شرایط تیم ملی گرفته تا اتفاقاتی که این روز‌ها در استقلال رخ می‌دهد. با هم چکیده حرف‌های کاپیتان و مربی اسبق آبی‌پوشان پایتخت را مرور می‌کنیم:

*وقتی قرعه‌کشی جام جهانی صورت گرفت و ما با پرتغال و اسپانیا همگروه شدیم، از نگاه حرفه‌ای کارمان واقعاً دشوار بوده و در گروه مرگ قرار داشتیم، ولی وقتی مسابقات شروع شد، متوجه حقایق بسیاری شدیم. برای مثال، مراکش در این گروه از همه بهتر بود. هم از ایران و هم از ۲ تیم مطرح دیگر روان‌تر بازی می‌کرد. باید قبول کنیم اسپانیا و پرتغال امسال خوب نبودند. در واقع اسم آن‌ها از خودشان بزرگتر بود.

*بچه‌ها واقعاً زحمت کشیدند و مردم هم قدردان آن‌ها هستند، ولی لیاقت ما با این بازیکنان خوب واقعاً بیشتر بود. شما ببینید، جهانبخش آقای گل شده، کریم انصاری‌فرد فصل بسیار خوبی داشته، طارمی، سردار آزمون و... هم بودند بنابراین ما باید در عرصه تهاجمی بهتر ظاهر می‌شدیم. شما شک نکنید ما حتی اگر حمله می‌کردیم، اسپانیا و پرتغال در حدی نبودند که ۵ گل به ما بزنند.

*برای تیم ملی و نتایجی که گرفت، احترام فوق‌العاده‌ای قائل هستم، ولی اگر به این شکل ادامه دهیم، در جام ملت‌های آسیا به مشکل می‌خوریم. تیم ملی در جام جهانی به قول معروف فقط با یک کفش بازی کرد؛ کفش دفاع. ما باید کفش حمله را هم پا کنیم. اگر بخش تهاجمی خودمان را تقویت کنیم، می‌توانیم صاحب درخشان‌ترین تیم ملی در این برهه‌ها باشیم.

*همان‌طور که گفتم، اسم پرتغال و اسپانیا از خودشان بزرگتر بود. اگر تیم ملی ما ۵ تا بازی گردن‌کلفت تدارکاتی انجام می‌داد، قطعاً جلوی آن‌ها می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم.

*تیم ملی در جام جهانی ۱۹۹۸ اصلاً قابل مقایسه با این تیم ملی نیست، ولی خوشحالم رکورد ما را شکستند و با ۴ امتیاز از روسیه برگشتند.

*در مورد بحث ایران و ژاپن باید تعصب را کنار بگذاریم و قبول کنیم که ژاپنی‌ها از ما بهتر بودند. در لحظه‌ای که بلژیک گل سوم را زد، دلم خیلی برایشان سوخت. ژاپن تیم برتر آسیا بود.

*مدیران باشگاه استقلال باید قبل از شروع جام جهانی با ملی‌پوشان خود تمدید می‌کردند تا خیال همه راحت می‌شد. از کادر فنی گرفته تا هواداران. باید تیم هرچه سریع‌تر جمع و جور شود، چون هواداران در این فصل غیر از قهرمانی به هیچ مسئله دیگری نمی‌اندیشند بنابراین باید کار را با قدرت شروع کرد.

*فراموش نکنید مدیران و مربیان داخل زمین نمی‌روند بلکه بازیکنان، ابزار موفقیت آن‌ها هستند و این مسئله‌ای است که هواداران استقلال به خوبی آن را درک می‌کنند. نتایج خوب شفر در نیم‌فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا باعث افزایش سطح توقع مردم شده و این شرایط باید درک شود.

*شاید جپاروف و تیام در این فصل نتوانند اصلاً هیچ گرهی از کار استقلال باز کنند، اما به واسطه عملکرد فوق‌العاده در فصل قبل حالا بسیار محبوب هستند بنابراین باید راه موفقیت مجدد تیم را به هر طریق ممکن هموار کرد، چه با تیام و جپاروف و چه بدون آنها.

*اگر نفرات با نظر شفر جلب شده باشند، مسئله جای نگرانی ندارد، اما اگر بازیکنان با نظرات افراد دیگر جلب شده و یارگیری با نگاه سایر مدیران صورت گرفته باشد، نگران کننده تلقی می‌شود و آن وقت معلوم نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.

*باید قبول کنیم که در این شرایط کار مدیران باشگاه هم سخت است، چون مشکلات مالی عدیده‌ای دارند. در چنین شرایطی باید به فکر آن باشیم که اگر جپاروف و تیام نیامدند، با مهره‌های داخلی جای آن‌ها را پر کنیم. اصلاً نباید این تفکر حاکم شود که‌ای وای، تیام و جپاروف نیامدند و ما بیچاره شدیم. استقلال باید ضمن پیگیری برای حفظ آنها، دست خودش را در پوست گردو هم نگذاشته و به محض اینکه آن‌ها مدعی شدند که نمی‌آیند، جای خالی این نفرات را با مهره‌های خوب ایرانی پر کرد.

*اگر بحث یا انتقادی مطرح می‌شود، فقط برای دلسوزی است وگرنه جواد زرینچه همیشه دوست دارد استقلال و تیم ملی را در اوج ببیند. حتی قوی‌تر از زمانی که خودش در آن‌ها توپ می‌زد. موفقیت تیم‌های ایرانی یعنی موفقیت نسل ما.

۱۳۹۷/۴/۱۶

اخبار مرتبط