استقبال عربستانی ها از انقلاب علیه نظام سعودی

برخی فعالان و گروه‌های سیاسی خواستار انقلاب در عربستان شدند و از نظام حاكم خواستند حكومت را به شكل مسالمت‌آمیز تحویل دهد و كشور را به سمت ناكجاآباد نكشاند. اعلام افسر سابق گارد ملی عربستان درباره انقلاب علیه نظام، با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

به گزارش نما، حزب امت اسلامی بر مسالمت‌آمیز بودن این دعوت و حق مردم برای مطالبه آزادی‌ها و حقوق خود تاکید کرد.

رانیا قاسمی -گزارشگر این شبکه- گزارش داد: از نظام حاکم سعودی خواسته شد حکومت را به شکل مسالمت‌آمیز تحویل دهد و کشور را به سمت ناکجاآباد نکشاند. در ابتدا، نایف الحربی، فعال و افسر سابق در گارد ملی، از این انقلاب برای براندازی ملک سلمان و محمد بن سلمان -ولیعهد وی- خبر داد. سپس برخی مخالفان و گروه‌های سیاسی و فعالان مدنی از وی پشتیبانی کردند. به علت اقدامات سرکوبگرانه گسترده که در دوره بن سلمان شدت یافت و به ویژه بر اثر روند رو به فزونی بازداشت ها، تنش‌های امنیتی بی‌سابقه و همچنین شکست سیاسی ولیعهد در همه سطوح، دعوت به تغییر نظام با استقبال گسترده مردم مواجه شد.

نایف الحربی گفت: «به اذن خداوند، انقلاب برای براندازی نظام حاکم اعلام خواهد شد.»

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: حزب امت اسلامی از دعوت به براندازی نظام استقبال و بر حق مردم در مطالبه حقوق و آزادی‌ها و آزادی همه بازداشت‌شدگان در زندان‌های نظام تاکید کرد.

این حزب افزود موج بازداشت‌ها نشان‌دهنده پیش رو بودن توفان انقلاب است و حوادث مقدماتی انقلاب در حال وقوع است.

حزب امت همچنین ضمن تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن این دعوت، درباره عواقب آسیب وارد کردن به شرکت‌کنندگان در این دعوت و خانواده‌های آنها، به نظام آل سعود هشدار داد.

این حزب تاکید کرد ملت عربستان رفتار‌ها و عملکرد مقامات را در مدیریت دولت و جنگی که علیه اسلام و مسلمانان اعلام کرده است، نخواهد پذیرفت.

گزارشگر العالم در ادامه گفت: جناح‌های مخالف در خاندان حکومتی عربستان، به بخشی از این دعوت قدرت می‌دهند. بسیاری از شاهزادگان در عربستان، به علت مخالفت با به قدرت رسیدن سریع بن سلمان و همچنین بازداشت بسیاری از شاهزادگان و بازداشت‌شدگان و مصادره دارایی‌های آنها، به شکل صریح و کامل وفاداری خود را به بن سلمان اعلام نکرده‌اند.

طبق اعلام پایگاه اطلاعاتی تاکتیکال ریپرت، این گونه تحرکات موجب نگرانی زیاد بن سلمان از اقدامات برخی شاهزاده‌ها علیه خود شد. همین موضوع موجب شد ملک سلمان برای از بین بردن منازعات بر سر حکومت، سفر خود را به طنجه لغو کند.

۱۳۹۷/۵/۱۵

اخبار مرتبط