توزیع مكمل یاری ویتامین D در سطح دبیرستان‌های كشور

علیرضا رئیسی گفت: مكمل یاری ویتامین D. برای حدود ۹۹ درصد دختران و پسران دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم دبیرستان انجام شده است

به گزارش نما، علیرضا رئیسی با بیان این که مکمل یاری ویتامین D. برای حدود ۹۹ درصد دختران و پسران دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم دبیرستان انجام شده است، گفت: آهن یاری هفتگی ۹۹ درصد دختران دانش آموز دبیرستانی دوره اول و دوم متوسطه با تامین و توزیع مکمل آهن در سطح دبیرستان‌های کشور، به منظور پیشگیری و کنترل کم خونی فقر آهن با خریداری و توزیع بیش از ۴۱ میلیون عدد قرص آهن صورت گرفته است.

معاون وزیر بهداشت، بهبود وضعیت بیماران دیابتی به میزان ۵۵ درصد، کنترل وزن در ۵۲ درصد، بهبود وضعیت چربی‌های خون در ۶۳درصد و کنترل فشار خون ۵۵درصد مراجعین مراکز جامع خدمات سلامت با ارائه خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی ۱۰۹۵ کارشناس تغذیه را از دیگر اقدامات معاونت بهداشت در حوزه تغذیه عنوان کرد.

وی افزود: تشکیل کمیته ملی و تدوین برنامه غنی سازی مواد غذایی با ویتامین D، اجرای پایلوت اثر بخشی غنی سازی آرد با ویتامین D. علاوه بر آهن و اسید فولیک بر وضعیت ویتامین D. سرم، اجرای برنامه مکمل یاری مادران باردار و شیرده با ویتامین د. ۱۰۰۰ واحدی در شبکه، توزیع ۱۸۰ هزار سبد غذایی میان مادران باردار و شیرده دچار سوء تغذیه نیازمند و افزایش پوشش برنامه از ۵۱ درصد به ۶۲ درصد با کمک بنیاد علوی و برگزاری ۱۵۰۰۰ کلاس و کارگاه‌های آموزشی تغذیه در دوران مختلف زندگی برای کارکنان بهداشتی – درمانی و سایر بخش‌های ذیربط و مادران برای حدود ۳۳۰ هزار نفر در قالب بسیج ملی از دیگر اقدامات معاونت بهداشت بوده است.

۱۳۹۷/۶/۳

اخبار مرتبط