اظهارات متناقض اوباما درباره ایران

عکس خبري -اظهارات متناقض اوباما درباره ايران

رئیس‌جمهور آمریكا در سخنرانی در لابی صهیونیستی "آیپك" در آمریكا در اظهاراتی متناقض در شرایطی كه از استفاده از دیپلماسی در قبال ایران تأكید كرد، ادامه داد كه ممكن است از زور نیز در قبال ایران استفاده كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، "باراک اوباما" در سخنرانی خود در اجلاس "آیپک" تصریح کرد که ترجیح می‌دهد از دیپلماسی در قبال برنامه هسته‌ای ایران استفاده کند.

وی در حالیکه از دیپلماسی در قبال ایران حمایت کرد، ادامه داد در شرایطی که دفاع از آمریکا و منافع کشور لازم باشد، در خصوص استفاده از زور علیه ایران تردید ندارد.

اوباما در سخنرانی خود در این لابی صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد در این روزها حرفهای زیادی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح شده است و از مقامات این رژیم خواست تا اجازه دهد تحریم‌ها ایران را بیشتر به انزوا بکشد و از اقدام نظامی یکجانبه علیه ایران خودداری کند.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد: به خاطر امنیت اسرائیل، امنیت آمریکا و صلح و امنیت جهان، هم‌اکنون زمان سر و صدا کردن نیست. هم‌اکنون زمان آن است که اجازه دهیم فشارهای فزاینده ما اثر کند و ائتلاف بین‌المللی گسترده‌ای که درست کردیم را حفظ کنیم.

۱۳۹۰/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط