مبتلایان به هپاتیت C چه غذاهایی را نباید بخورند؟

یماری كبدی باید از مصرف زیاد مواد گوشتی خصوصا گوشت قرمز خودداری كرد و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی، مرغ و پروتئین‌های گیاهی استفاده كرد.

به گزارش نما، دکتر سیدموید علویان رییس شبکه کشوری هپاتیت درباره رژیم غذایی مبتلایان به هپاتیت C، گفت: در مورد نوع رژیم غذایی و آنچه بیماران باید بیشتر و یا کمتر بخورند عقاید مختلفی وجود دارد، اما آنچه مهم است تعیین شدت بیماری کبدی است. در عین حال باید از رژیم‌های سخت نیز دوری کرد.

وی با بیان اینکه کبد نقش مهمی در سوخت‌وساز بدن بازی می‌کند و در صورت تخریب آن، کالری کافی به بدن نمی‌رسد، افزود: از طرفی در صورت تخریب کبد، دیگر امکان دفع سموم اضافی حاصل از سوخت و ساز مواد نیز ممکن نخواهد بود. بر همین اساس در صورت شدید بودن بیماری کبدی باید از مصرف زیاد مواد گوشتی خصوصا گوشت قرمز خودداری کرد و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی، مرغ و پروتئین‌های گیاهی استفاده کرد.

علویان تاکید کرد: مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه که سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانی هستند نیز برای این بیماران بسیار مفید است.

رییس شبکه کشوری هپاتیت همچنین توصیه کرد: افراد چاقی که به هپاتیت سی مبتلا هستند، باید تلاش کنند اضافه وزن‌شان را کم کنند. در عین حال مبتلایان به هپاتیت سی می‌توانند مانند سایر مردم ورزش کنند و هیچگونه محدودیتی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد، مگر اینکه چاق باشند و یا چربی‌های خون و قند خون بالایی داشته باشند

۱۳۹۷/۷/۵

اخبار مرتبط