مجوز افزایش قیمت نان در شهرستانها با دستور روحانی

معاون وزیر صنعت گفت: مجوز افزایش حداكثر ۱۰ درصدی قیمت نان با دستور رئیس جمهور داده شده است، اما در شهر تهران هنوز اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش نما، حسن یونس سینکی امروز در حاشیه رونمای از سامانه تجارت درباره افزایش قیمت نان اظهار کرد: قیمت نان با تکیه بر وجوه مختلفی تعیین می‌شود؛ در زنجیره تعیین قیمت نان به طور معمول ایستگاه اول با بالا رفتن نرخ خرید تضمینی گندم که برای دفاع از گندمکاران است شکل می‌گیرد.

وی افزود:‌ چرخه افزایش قیمت نام معمولا با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش قیمت نرخ خردید تضمینی گندم شروع می‌شود که بعد از آن تبدیل به افلزایش نرخ آرد و سایر هزینه‌های جانبی خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ادامه داد: در سال97 با دستور رئیس جمهور هیچ افزایش قیمت ملی برای نان داده نشده است، اما در مراکز استانها با بررسی در ستاد تنظیم بازار و شورای تامین استان حداکثر تا سقف 10 درصد می‌تواند افزایش نرخ اعمال کند.

سینگی تاکید کرد": این افزایش قیمت در سطح استانی و منطقه‌ای است و اجازه افزایش نان در سطح ملی را نمی‌دهیم و در تهران نیز هنوز اتفاقی نیفتاده و قیمت‌های قبلی جاری است.

وی در واکنش به ایننکه نانوایی‌های آزاد پز تهران افزایش قیمت را اجرا کردند، گفت: نانوایی‌های آزاد‌پز دارای ضوابطی هستند که بر طبق آن کار می‌کنند؛ بخشی از نانوایی‌های آزادپز که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند باید براساس ضوابط موجود فعالیت کنند و آنهایی نیز که آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند قیمت خود را براساس ضوابط موجود اعمال می‌کنند.

* برنامه‌ای برای توسعه نانوایی‌آزاد پز وجود ندارد

وی با بیان اینکه برنامة‌ای برای توسعه نانوایی‌های آزادپز در کشور وجود ندارد گفت: مدیریت کار آزادپزها در دستور کار قرار دارد که در سامانه جامع گند، آرد و نان اعمال می‌شود.

* مردم گرانفروشی نان را به ما اطلاع دهند

وی همچنین درباره افزایش هزار تا 1500 تومانی نان در تهران گفت: مردم در صورتی که با گرانفروشی مواجه شدند حتما آن را به ما اطلاع دهند.


۱۳۹۷/۷/۷

اخبار مرتبط