وقتی آقای وزیر از ساده زیستی مدیران می گوید

عباس صالحی گفت:ساده زیستی مدیران منجر به ایجاد اعتماد اجتماعی در فضای جامعه می شود و تحمل سختی ها از سوی مردم می شود.

به گزارش نما، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در سلسله نشست های هم‌اندیشی مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با معاونت‌های تخصصی این وزارتخانه اظهار کرد: یکی از مسائلی که بر اعتمادسازی اجتماعی تاثیرگذار است ساده‌زیستی مدیران است، کارکنان و اصحاب فرهنگ و هنر حاضر هستند سختی‌ها را تحمل کنند و وقتی که احساس کنند مدیران هم در سختی هستند تحمل سختی ها برایشان راحت تر می شود.

نقش روابط عمومی ها در کنش های به هنگام مشکلات و بحران ها

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روابط عمومی ها در سازمان ها و نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در هر سازمان و نهادی از جمله بخش های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید قوی عمل کند، زیرا باید کنش‌های بهنگام و پیشگیرانه داشته باشیم تا در وهله اول مشکلی ایجاد نشود و چنانچه ایجاد شد به گونه ای عمل کنیم تا به بحران تبدیل نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های نه‌گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان برنامه‌های کلان این وزارتخانه در دوره جدید اظهار داشت: یکی از پروژه‌های کلان موضوع شفافیت است. هرچه این اتفاق با سرعت بیشتری انجام شود رابطه با مخاطب بیشتر می‌شود و در عین حال اعتمادسازی نیز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد:پروژه کلان دیگر موضوع دولت الکترونیک است، در این زمینه در بخش مجوزها اقداماتی را انجام داده ایم تا همه از طریق یک پنجره واحد از خدمات بهره ببرند، به همین منظور در بخش مجوزها به یک ساماندهی رسیده‌ایم و امروز ٤٠ مجوز در چارچوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برخی پروژه‌های کلان مانند گذرهای فرهنگ و هنر که با اقتصاد فرهنگ مرتبط است نیز در حال راه اندازی است و به هر میزان بتوانیم باید فضای خیابان‌های هنری را در کشور ایجاد کنیم چرا که به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک خواهیم کرد.

صالحی یادآور شد: بحث شهرهای خلاق هم در هفته جاری ابلاغ خواهد شد، اینکه ما بتوانیم شهرهای خود را با مزیت نسبی تعریف کنیم و آن ها نیز شهرهای دیگر را پیدا کنند امر مهمی است که قطعا باید با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: در فضای انسجام فرهنگی یا اقتصاد فرهنگ اتاق‌های گفتگوی فناوری و فرهنگ در تهران به راه افتاده و در شهرهای دیگر هم آماده راه اندازی هستیم، باید بین فناوری و فرهنگ ارتباط برقرار کنیم؛ این کار می‌تواند مرجعیت بخشی ادارات کل ما در فرهنگ را ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در حوزه اقتصاد فرهنگ «روز بازار فرهنگی» نهایی خواهد شد. دسترسی برخط به رویدادهای هنری موضوع دیگری است که از طریق آن مردم دسترسی آنلاین به رویدادهای فرهنگی در سایر استان‌ها را دارند و این موضوع شکل درآمدزایی و ارتباط فرهنگی را برقرار می‌کند.

وی بیان کرد: دستورالعمل تبدیل «فضاهای تاریخی و میراثی به فضاهای فرهنگی» هم نهایی شده است، تبدیل فضاهای تاریخی برخی شهرها به فضاهای فرهنگی امری ضروری است و هر اندازه فضای فرهنگی را در استان‌ها تقویت کنیم موفق تر خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ارتباطات در روابط مدیران امروز تصریح کرد: در شرایط امروز بحث ارتباطات بسیار اهمیت دارد، در هرحوزه‌ای مساله ارتباطات بسیار مهم است، در حوزه فرهنگ نیز این موضوع اهمیت مضاعفی دارد زیرا کشور وارد فاز جدیدی شده و از این رو باید نظام فعال‌سازی ارتباطی را ایجاد کنیم.

صالحی ادامه داد: امروز نهاد روابط عمومی باید قوی شود، زیرا باید کنش‌های بهنگام و پیشگیرانه داشته باشیم تا ابتدا مشکلی ایجاد نشود و چنانچه ایجاد شد کاری کنیم که به بحران تبدیل نشود. ما نمی‌توانیم با نظام ارتباطی شش ماه پیش،رو به جلو حرکت کنیم.

وی توضیح داد: در این نظام ارتباطی چند بخش مهم است که ارتباط با اصحاب فرهنگ و هنر در اولویت است، اصحاب فرهنگ می‌توانند بر فضای اجتماعی تاثیر بگذارند، بنابراین باید ارتباط خود با اصحاب فرهنگ و هنر را بیش از پیش افزایش دهیم.

صالحی:دیدارهای عمومی با مردم باید همیشه برقرار باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه دیدار با مردم از دیگر اولویت ها است، عنوان کرد: دیدارهای عمومی با مردم باید همیشه برقرار باشد و میز خدمت اگر فعال شود قطعا می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد، باید به گونه ای عمل کرد تا مردم به حاکمیت اعتماد داشته باشند.

صالحی افزود: پاسخگویی بیشتر به مردم و ایجاد یک رابطه دو سویه و عاطفی با مردم می‌تواند کارها را بهتر پیش ببرد و رضایت مردم را جلب کند،از این رو خدمت همه جانبه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه باید بیش از پیش مورد توجه باشد و در دستور کار قرار گیرد.

توجه به عدالت توزیعی ملاک ارزیابی مدیران

وی ادامه داد: توجه به عدالت توزیعی و گسترش برنامه های فرهنگی و هنری تا سطح شهرستان ها از جمله ملاک های ارزیابی عملکرد مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می آید. بنابراین مدیران در حوزه ستادی و استانی باید به این نکته توجه داشته باشند.

صالحی:نباید احساس شود آسمان ایران چند رنگ است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تصریح کرد: در برنامه ریزی های فرهنگی به گونه ای عمل نشود که احساس شود آسمان ایران چند رنگ است.

وی با اشاره به اینکه باید همگرایی خود نسبت به گذشته را افزایش دهیم، اظهار کرد: یکی از شاخه‌های همگرایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت مرکز به پیرامون است، در این مرحله باید همگرایی معاونت‌ها با هم مشخص باشد تا خروجی کار را مشاهده کنیم، در بخش غیرحضوری هم اقداماتی رخ داده است که از مهرماه آغاز شده و امید است بتوانیم با ارتباط تصویری و صوتی از راه دور (تله کنفرانس) از مرکز با استان‌ها ارتباط داشته باشیم.

صالحی گفت: باید هر ماه گزارش دقیقی از معاونت‌ها با استان‌ها داشته باشیم و به استان ها بیشتر توجه کنیم تا عدالت اجتماعی رخ دهد، همچنین نهادسازی یکی از مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

۱۳۹۷/۷/۷

اخبار مرتبط