بازگشت ترامپ به توافق نفتا

در حالی كه ترامپ در همان ابتدای دوران ریاست جمهوری توافق نفتا با كانادا و مكزیك را لغو كرد و حتی اعلام كرد كه دیواری باید كشیده شود، اما دیشب دوباره به این توافق برگشت.


به گزارش نما، پس از آنکه در ساعات پایانی روز یکشنبه آمریکا و کانادا توانستند به یک توافق تجارت آزاد یا به عبارت دیگر به روزرسانی قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا دست یابند. ارزش دلار کانادا و پزوی مکزیک روند صعودی را در پیش گرفت.

در معاملات اولیه بورس آمریکا نیز بسیاری از نمادهای معاملاتی مثبت شدند. علی‌رغم آنکه هنوز اطلاعات دقیقی درباره جزئیات این توافق از سوی سه کشور ارائه نشده است اما سرمایه‌گذاران و سهامداران آمریکایی به آن واکنش مثبتی نشان داده و معتقدند این قرارداد بهتر از عدم امضای قرارداد است.

نوری‌هیرو فوجیتسو کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در مؤسسه میتسوبیشی مورگان استنلی، گفت: مورگان استنلیمی‌گوید سرمایه‌گذاران به احتمال زیاد به این توافق به صورت مثبت واکنش نشان داده و آن را نشانه بهبود اوضاع تجاری بین چین و آمریکا نیز می‌دانند.

پس از امضای این توافق بورس آمریکا 0.5 درصد بالا رفت و نیکی ژاپن نیز 0.5 درصد رشد کرد. بورس چین و هنگ‌کنگ نیز برای تعطیلات بسته است.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط