آیا ترامپ توانایی شستشوی مغزی هواداران خود را دارد؟!

یك كارشناس فرقه‌های نوین و گروه‌های افراطی معتقد است هواداران رئیس‌جمهور آمریكا با مهارت ویژه‌ای شستشوی مغزی داده شده‌اند.

به گزارش نما، دکتر جانیا لالیش، کارشناس فرقه های نوین و گروه های افراطی، بر این باور است که هواداران دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همانند بسیاری از فرقه های عجیب، بدون هیچ اطلاعی و به صورت کاملا کورکورانه از او حمایت می کنند.

او گفت: آنچه در سطح حکومت اتفاق می افتد هم مرز با رشد فاشیسم است و این برای آمریکا بسیار نگران کننده است. ترامپ همانند یک رهبر فرقه ای عجیب و متفاوت است که رفتارها، صفات و خصوصیات اخلاقی خود را به شیوه های مختلف به بروز می‌دهد. او همواره به شیوه ای خاص و از طریق نظرات و توئیت های خود، سعی می کند درخشش خود را به هوادارانش نشان دهد و در ازای آن وفاداری آنها را چه در میان مردم و چه کابینه اش به دست آورد.

وی در ادامه گفت: ترامپ با تمجید، انتقاد و حتی تحقیر نه تنها هواداران خود را در یک خط نگه می دارد بلکه توجه مخالفان خود را نیز جلب کرده و وادار به تفکر در مورد اظهاراتش می کند.

این محقق دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در توضیح نمونه ای از زبان تحقیر ترامپ به ماجرای توهین او به جف سشنز، دادستان کل آمریکا پرداخت. رئیس جمهور آمریکا پیشتر سشنز را یک «عقب مانده ذهنی» و «جنوبی احمق» توصیف کرده بود. در ماه ژوئن نیز او مکسین واترز، سناتور دموکرات کالیفرنیا را «شخصی فاقد هوش» معرفی کرد.

او افزود: ترامپ با توهین، توئیت و دروغ، به ترویج اعتقادات خود در میان هواداران می پردازد و عده ای را نیز به خط فکری خود مشتاق می کند. این نوعی شستشوی مغزی برای جلب توجه است. رسانه های راستگرا به طور کامل او را پشتیبانی می کنند و همین برای باور دروغ های ترامپ و به تصویر کشیدن او به عنوان یک رهبر شگفت انگیز کافی است.

«باب کورکر»، سناتور جمهور خواه، یکی از چهره هایی است که به این موضوع پی برده است. او اخیرا حزب خود را یک «فرقه عجیب» توصیف کرد که به نظر می رسد مفاهیم زیادی پشت آن نهفته است.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط