آخرین اخبار از جشنواره موسیقی فجر

مسئولان سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، با وجود كاهش بودجه در تدارك برگزاری این رویداد فرهنگی هستند.

به گزارش نما، تغییر در تعداد و مکان اجرای کنسرت، تغییر هیئت داوران و تیم اجرایی و کاهش چشمگیر بودجه، تنها بخشی از ویژگی‌های سی و چهارمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر است. با تغییر دبیر جشنواره موسیقی فجر و سکان داری شاهین فرهت، در دوره سی و چهارم این فستیوال، تغییرات در حوزه اجرایی و برنامه ریزی هم، اتفاق افتاده است.

شهرام صارمی دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره جشنواره ملی موسیقی فجر در این باره گفت: ما امسال با فشار فراوانی برنامه هایمان را جلو می‌بریم. از وزارت ارشاد به ما اطلاع دادند که بودجه امسال ۶۰ درصد بودجه سال گذشته است و باید فقط روی آن ۶۰ درصد حساب باز کنید. به همین دلیل ما با احتیاط فراوان برنامه ریزی می‌کنیم. جشنواره امسال به کلی متفاوت از سال‌های گذشته است.

وی در خصوص بخش بین الملل این دوره از جشنواره اظهار کرد: بخش بین الملل ما در این دوره برنامه پیچیده‌ای ندارد. به دلیل مشکلات ارزی و کمبود بودجه‌ای که به آن اشاره شد، فقط از سه گروه که متعلق به کشور‌های اروپایی هستند و چند گروه از کشور‌های همسایه دعوت می‌کنیم. با شرایط اقتصادی کشور حضوریک گروه چهار نفره در ایران با صرفه جویی فراوان، نزدیک به ۳۰ میلیون هزینه در بردارد. هنوز حضور هیچ گروهی در جشنواره قطعی نیست؛ چراکه باید نامه نگاری‌ها انجام شود و تاییدیه وزارت امور خارجه به دستمان برسد.

دبیر اجرایی سی و چهارمین دوره جشنواره موسیقی فجر در خصوص جایگزین رامین صدیقی در بخش مشاور بین الملل جشنواره گفت: پس از کناره گیری رامین صدیقی از بخش مشاور بین الملل، ما جایگزینی در نظر نگرفتیم و سعی کردیم، از طریق مشورت با دوستان دانشگاهیمان، رایزنی‌هایی با چند گروه خارجی داشته باشیم. حتی به دلیل مشکلات مالی به دنبال اسپانسر‌های خارجی برای اجرای گروه‌های خارجی هستیم.

با توضیحات صارمی در خصوص کمبود بودجه جشنواره، باید منتظر باشیم و ببینیم که در آینده چه تغییراتی در برنامه‌های مختلف این فستیوال انجام خواهد شد.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط