افت 5 دلاری طلا با تقویت دلار

به دنبال نشست فدرال رزرو در هفته گذشته كه نرخ بهره امریكا را افزایش داد، ارزش دلار در آغاز فعالیت بازارهای جهانی بالا رفت و قیمت طلا 4.92 دلار كاهش یافت.

به گزارش نما، قیمت طلا با تقویت دلار در برابر ارزهای دیگر در جهان در معاملات امروز کاهش یافت.

به دنبال نتیجه نشست فدرال رزرو در هفته گذشته که سیاست‌های پولی انقباضی تر را دنبال خواهد کرد، ارزش دلار افزایش یافت.

بانک مرکزی امریکا هفته گذشته نرخ بهره این کشور را افزایش داد و اعلام کرد در میان رشد اقتصادی پیوسته و بازار مشاغل قوی 4 افزایش نرخ بهره دیگر تا پایان سال 2019 و یک افزایش در سال 2020 انجام خواهد داد.

افزایش نرخ بهره امریکا دلار را تقویت می کند و ارزش اوراق قرضه را بالا می‌برد و بر طلا فشار کاهشی وارد می‌کند.

هر اونس طلا 4.92 دلار کاهش یافت و 1185.96 دلار فروخته شد. در جلسه گذشته طلا به کمترین رقم از 17 آگوست برابر با 1180.34 دلار رسیده بود.

بارناباس گان، تحلیلگر OCBC گفت: «قیمت طلا همچنان به نوسانات دلار وابسته است. اقتصاد آمریکا وضعیت خوبی دارد و بهتر از انتظار بوده است. تلاش‌های دولت ترامپ برای کاهش کسری تجاری در نقطه نظر اقتصادی برای دلار خوب بوده است.»

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی 0.1 درصد افزایش یافت و در نزدیکی بالاترین رقم در 3 هفته گذشته که جلسه پیش رقم خورد، در نوسان است.

طلا از ماه آوریل که بالاترین رقم را ثبت کرد، به علت تقویت دلار 13 درصد کاهش ارزش داشته است. ارزش دلار به علت اقتصاد چالاک آمریکا و نگرانی در مورد جنگ تجاری جهانی تقویت شده است.


۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط