وزیران صهیونیستی با هم درافتادند

جلسه كابینه شورای وزیران رژیم صهیونیستی به خاطر اختلاف نظرها درباره نحوه واكنش ارتش به تظاهرات در مرز غزه، به تنش و بگو مگو كشیده شد.

به گزارش نما، سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جلسه روز یکشنبه (دیروز) کابینه به خاطر اختلاف نظری که درباره واکنش روز جمعه ارتش به تظاهرات غزه داشتند، به انتقاد و مجادله شدید پرداختند.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» بنت که ریاست حزب «خانه یهودی» را نیز برعهده دارد، در این جلسه گفت: «وضعیت کنونی، نتیجه مستقیم سیاست‌های لیبرمن درقبال این باریکه (غزه) است...او تحت پوشش عبارات عملگرایی و مسئولیت، ساکنان جنوب (فلسطین اشغالی) را در معرض اوهام و هوس‌های حماس قرار داد».

وی با شکست خورده خواندن توافق آتش‌بس در نوار غزه، افزود: «زمان آن رسیده که حقیقت را بگوییم. توافق لیبرمن-حماس فروپاشیده است. این روشی نیست که با آن سیاست دفاعی را مدیریت کنید، این یک سیاست شکست خورده است».

لیبرمن نیز این اظهارات بنت را «هیجان عصبی و حسادت» توصیف کرده و گفت: «بگذارید بنت روی شکست‌ها و عدم موفقیت خودش در سیستم آموزشی تمرکز کند و در اموری که به تجربه، مسئولیت و قضاوت صحیح نیاز دارد، دخالت نکند».

روز جمعه ده‌ها هزار فلسطینی در جریان راهپیمایی بازگشت به تظاهرات در مرز غزه پرداختند. آی24 نیوز اذعان کرد که واکنش نظامیان صهیونیست، خونین‌ترین روز طی تظاهرات‌های اخیر را رقم زد.

درپی تیراندازی مستقیم نظامیان و شلیک متعدد گازهای خفقان‌آور توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرات‌کنندگان، حداقل 7 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند.


۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط