پاكستان به كمك های مالی آمریكا بی نیاز است

وزیر خارجه پاكستان گفت: پاكستان نیازی به كمك های مالی آمریكا ندارد.

به گزارش نما، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که به منظور شرکت در اجلاس سازمان ملل و همچنین گفتگو با سران این کشور به آمریکا سفر کرده است اعلام کرد: اخذ کمک مالی از واشنگتن انگیزه سفر من نیست و ما به این کمک‌ها نیازی نداریم.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی سفر من این است که مشکلات موجود در روابط دو کشور را به شیوه‌ای منطقی حل کنم.

شاه محمود قریشی افزود: روابط میان دو کشور باید به گونه‌ای باشد که هر دو از منافع آن بهره مند شوند نه فقط یک کشور.

وزیر خارجه پاکستان در مورد «شکیل آفریدی» جاسوس آمریکا که در پاکستان زندانی شده است گفت: من در مورد وی با «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا صحبت خواهم کرد ولی در هر حال آینده او در سیاست رقم نمی‌خورد و او باید در دادگاه پاسخگوی اتهامات وارده باشد.

قریشی اضافه کرد: همانطور که ما به خواسته های آمریکا احترام می گذاریم توقع داریم که آنها نیز به خواسته‌های ما احترام بگذارند.

وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد: اوضاع بد در افغانستان برای همه کشورها به خصوص ما هزینه آفرین است ولی این بی انصافی است که اسلام آباد را مقصر این ناامنی و اوضاع نابسامان بدانیم.

وی اظهار داشت: امنیت در افغانستان بیش از همه به سود کشور ما است و به همین دلیل مشتاقیم تا هرچه سریعتر امنیت در این کشور شکل بگیرد.

گفتنی است شکیل آفریدی متهم به همکاری با آمریکا در زمان انجام عملیات علیه «اسامه بن لادن» است و دادگاه عالی پاکستان او را به ۳۳ سال حبس محکوم کرده است.

برخی مجامع آمریکایی معتقدند دولت پاکستان فرصت کافی برای دفاع به شکیل آفریدی نداده است و در مجازات وی باید بازنگری صورت بگیرد.

۱۳۹۷/۷/۹

اخبار مرتبط