عسگر اولادی در گفتگو با نما:

نوسانات نرخ ارز زیر سر خود دولت است

عکس خبري - مسبب افزايش و کاهش قيمت ارز خود دولت است

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، گفت: نوسانات قیمت ها بخصوص در بازار ارز دست كسی نیست دولت خودش قیمت ها را به یكباره بالا برده و ارز را می فروشد و یكباره پایین آورده و دوباره آن را از مردم می خرد



اسد اله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در واکنش به نابسامانی و آشفتگی بازار اقتصاد کشور و افزایش یکباره قیمت کالاهای مورد نیاز مردم و القای کمبود نیازهای اساسی طی ماه های اخیر ، گفت:مدیریت اقتصادی دولت بسیار ضعیف است که دولت تاکنون نتوانسته است سامان دهی درستی نسبت به امور اقتصادی داده و به تثبیت قیمت ها در سطح بازار بخصوص در مورد ارز برسد.
وی با بیان اینکه وضع به این صورت ادامه نخواهد یافت، عنوان نمود: البته دولت کار خاصی برای کنترل بازار و ثبات بخشی به قیمت ها بخصوص در مورد ارز انجام نداده است و اقدامات و سیاست های اتخاذی اش بیشتر نوعی بازی سیاسی بوده است.
وی تصریح نمود: باید بگوییم که نوسانات قیمت ارز دست کسی نیست دولت خودش قیمت ها را یکباره بالا می برد و ارزهای موجود را می فروشد و پایین آورد و ارز را دوباره از مردم می خرد.
عسگر اولادی همچنین با اشاره به وجود کالاهای بسیار وارداتی مورد نیاز مردم در کشور که در گمرک ها انبار شده و بدون دریافت مابه التفاوت قیمت ارز تا پیش از این اجازه تزریق شدن به بازار در اوج گرانی ها و رسیدن به دست مصرف کنندگان را نداشت نیز عنوان نمود: کالاهای موجود در گمرک چند روزی است با سیاست جدید دولت که در تضاد با تصمیم قبلی او برای دریافت مابه التفاوت قیمت ارز بوده است در گمرک ها اجازه ترخیص یافته است.
وی خاطر نشان کرد: لیکن کالاهای زیادی انبار شده در گمرک که ترخیص شده و مابه التفاوت ارزی آن از بسیاری از واردکنندگان گرفته نشده اکنون با مشکل حمل ونقل و نبود کامیون روبروست که کالاها را به موقع و به درستی در بازار رسانده و توزیع نمایند.



۱۳۹۷/۷/۱۴

اخبار مرتبط