آثار سوء منفعت‌طلبی

استفاده خانوادگی عضو شورای تهران از اموال بیت‌المال!

عکس خبري -استفاده خانوادگي عضو شوراي تهران از اموال بيت‌المال!

انتشار تصاویر یك دستگاه خودروی پژو پارس در جاده‌های شمالی كشور بار دیگر شورای شهر تهران را در كانون توجه رسانه‌ها و افكار عمومی قرار داد!

انتشار تصاویر یک دستگاه خودروی پژو پارس در جاده‌های شمالی کشور بار دیگر شورای شهر تهران را در کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار داد! خودروی حاضر در این تصاویر یکی از همان خودرو‌هایی است که سال 1396 با هزینه بیت‌المال برای اعضای شورای شهر تهران خریداری شده و اعتراضات فراوانی را برانگیخته بود. حالا با فاصله بیش از یک سال یکی از همان خودروها در اختیار یکی از اعضای خانواده ناهید خداکرمی، عضو شورای اصلاح‌طلب تهران در سفری شخصی بوده و تصاویری از اوراق شده آن در رسانه‌ها منتشر شده است و تنها واکنش این چهره اصلاح‌طلب به این ماجرا این بوده است که «چقدر خوب است مردم به بیت‌المال حساس هستند، باید بگوییم ماشین بیمه است و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد» و به همین سادگی از ماجرا عبور کرده است!
اما واقعیت این است که قرار گرفتن خودروی بیت‌المال در اختیار فردی به جز نماینده شورای شهر و آن هم برای کارهای شخصی و در ادامه دفاع از عملکرد خود با جملاتی چون اتومبیل بیمه است و...، نشانه رفتن اعتماد عمومی است! ما مردم وقتی مشاهده کنیم خودروی متعلق به بیت‌المال که باید در خدمت شورا باشد و در مسیر مأموریت‌های شورای شهر قرار داشته باشد، در جاده‌های شمالی به اوراق تبدیل می‌شود و برخی مسئولان و صاحب‌منصبان تنها به فکر منافع شخصی و خانوادگی خود هستند و بیت‌المال را برای منافع خود به خدمت گرفته‌اند، چگونه می‌توانیم به عملکرد دیگر مسئولان اعتماد کنیم؟ و فراتر از آن وقتی این اعتماد از اعتبار ساقط شد و بدبینی به مسئولان شکل گرفت، پذیرش قوانین دیگر مصوبات این صاحب‌منصبان نیز آسیب خواهد دید و به معنای دقیق‌تر اعتبار قانون در جامعه با تردید مواجه خواهد شد و ادامه این روند خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت.

۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط