40 كیلومتر از محور ایلام- مهران بزرگراه شد

مدیر كل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 40 كیلومتر از محور ایلام به مهران تبدیل به بزرگراه شده است.

به گزارش نما، رضا اکبری مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تمامی اقدامات لازم برای نگهداری و آماده‌سازی راه‌های مرزی به کشور عراق صورت گرفته است، گفت: هنوز با وجود این اقدامات فاصله زیادی با وضعیت مطلوب و ایده‌آل داریم.

وی ادامه داد: متاسفانه در سالهای گذشته بحث ساماندهی و ایمن‌سازی راه‌ها به ویژه در مرزهای جنوبی کشور با مشکلات بسیاری روبرو بوده به طوری که ایمن سازی راه‌ها در قالب طرحی تعریف نشده بود و این پروژه‌ها در لا به لای پروژه‌های معمولی انجام می‌شد.

اکبری افزود: در صورتی که اگر ایمن سازی و آماده سازی راه‌ها در قالب یک پروژه ملی تعریف می‌شد هم‌اکنون تمامی محورهای مرزی کشور به نتیجه رسیده بودند.

وی با اشاره به اینکه در استان ایلام مهمترین محور مواصلاتی ما ایلام به مهران به طول 80 کیلومتر است، گفت: اقدامات و تلاش زیادی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان و همچنین اداره کل راه‌سازی صورت گرفت که این محور تبدیل به بزرگراه شود اما تنها 40 کیلومتر از این مسیر به بزرگراه تبدیل شده است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: 40 کیلومتر باقیمانده این مسیر همچنان محور یک باند است و در ایام اربعین مسافران با مشکلات بسیاری از جمله ترافیک روبرو خواهند شد.

وی ادامه داد: بسیاری از این محورها در منطقه‌های کوهستانی و صعب‌العبور است که آماده‌سازی آنها بسیار زمان‌بر و دشوار است، اما با تلاش‌هایی که انجام خواهیم داد امیدواریم تا پایان سال 98 ، 40 کیلومتر باقی مانده این مسیر 4 خطه شود.

اکبری افزود: در مسیر ایلام مهران یک تونل و یک پل بزرگ در حال احداث است که هنوز باقی مانده که امیدواریم با احداث این مسیر هر چه سریعتر تردد در محورهای منتهی به مرز مهران آسان‌تر شود.

وی تاکید کرد: خط کشی به طول 1500 کیلومتر تهیه و نصب تابلوهای اطلاعاتی، انتظامی و اخطاری، نصب حفاظ بتنی نیوجرسی در تمامی محورهای مرز مهران انجام شده است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از روکش آسفالت و لکه‌گیری این مرز به طول 71 کیلومتر خبر داد و افزود: ایمن‌سازی 240 کیلومتر از پرتگاه‌ها با اجرای خاک ریزی و اصلاح شیب شیروانی به طول 250 کیلومتر و همچنین احداث پارکینگ در دو طرف محور کمربندی شرقی مهران نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: تکمیل روشنایی 11 کیلومتر مسیر مهران_پایانه مرزی و اقدام جهت روشنایی کمربندی شرق مهران به طول 9 کیلومتر و اجرای روشنایی نقطه‌ای ورودی پارکینگ‌ها نیز از مهمترین فعالیت‌های صورت گرفته در این مسیر است.

اکبری توضیح داد: تهیه و نصب 14 چراغ چشمک زن در نقاط پر تصادف و تعمیر و راه‌اندازی 50 چراغ چشمک زن در نقاط پرتصادف و بازسازی 40 دستگاه پل کوچک و 35 دستگاه نیز از اقداماتی است که برای ایام اربعین در مرز مهران صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر نگهداری راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره مرزهای شلمچه و چذابه نیز گفت: باند دوم محور اهواز_سوسن‌گرد_بستان_چذابه در مقاطع مختلف به طول 25 کیلومتر احداث شده است.

وی توضیح داد: خط کشی به طول 700 کیلومتر تهیه و نصب تابلوی اطلاعاتی، انتظامی، اخطاری، نصب حفاظ بتنی نیوجرسی و همچنین روکش آسفالت در این مسیر به طول 84 کیلومتر از مهمترین اقدام دیگر در این مسیر به شمار می‌رود.

اکبری تاکید کرد: انجام تعمیرات در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و نصب دوربین‌های نظارت تصویری و تعریض کمربندی سوسن‌گرد از 7 متر به 22 متر به طول 2کیلومتر از مهمترین اقدامات این بخش به شمار می‌آید.

وی گفت: احداث مسیر جدید دو خطه حد فاصل بارانداز شهرداری تا ابتدای پارکینگ و مواکب در محور چذابه به طول 12 کیلومتر از اقداماتی است که برای تعمیر و نگهداری راه‌ها صورت گرفته است.

اکبری اظهار کرد: راه‌سازی 12 کیلومتر در منطقه دهلران اندیمشک امسال 4 خطه شده و همچنین 10 کیلومتر از مسیر ایلام نیز 4خطه شده است.


۱۳۹۷/۷/۲۲

اخبار مرتبط