مقام روس: نمی‌توان با تروریست‌ها مذاكره كرد

معاون وزیر دفاع روسیه با بیان اینكه تروریست‌ها خوب و بد ندارند و نمی‌توان با آنها مذكره كرد، گفت، كشورش بر این اساس كه باید قبل از نزدیك‌شدن تروریست‌ها با آنان مبارزه كرد، به دعوت دمشق برای حضور در سوریه پاسخ داد.

به گزارش نما، «الکساندر فومین» معاون وزیر دفاع روسیه در نشستی در چین گفت نیروهای سوریه با حمایت نیروهای هوافضای روسیه، همه سوریه را از تروریست‌ها پاکسازی کردند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، فومین در پکن گفت که تروریست‌ها در سوریه امکانات فنی برای رسیدن به امواج رادیویی هواپیماهای روس در زمان انجام عملیات را دارند و تاکید کرد این دسترسی نیازمند داشتن تجهیزات پیشرفته‌ای است که در بیابان‌های سوریه ساخته نشده‌ است.

معاون وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت که زندگی مسالمت‌آمیز در حال بازگشت به سوریه است و شهروندان سوری به خانه‌هایشان باز می‌گردند.

فومین گفت که نمی‌توان با تروریست‌ها مذاکره کرد و تروریست خوب و بد وجود ندارد. وی افزود، پیش از آنکه تروریست‌ها نزدیک یا زیاد شوند باید آن‌ها را در دوردست‌ها از بین برد به همین دلیل وقتی دمشق در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ از روسیه دعوت کرد تا با نیروی هوایی برای کمک به نابودی ترویرست‌ها در سوریه حاضر شود، مسکو بدون هیچ تردیدی این دعوت را پذیرفت.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون درگیر مبارزه با گروه‌های مختلف تروریستی از جمله جبهة النصره -شاخه القاعده- و گروه تروریستی داعش است.

حضور تروریست‌ها در این کشور میلیون‌ها شهروند سوری را آواره کرده است. روسیه بعد از دعوت دولت سوریه برای مقابله با تروریست‌ها در سوریه حضور دارد و از نیرو‌های دولت سوریه حمایت می‌کند.


۱۳۹۷/۸/۳

اخبار مرتبط