حجت الاسلام احمد سالك در گفتگو با نما:

نامه آیت الله یزدی در دفاع از انقلاب بود

عکس خبري -نامه آيت الله يزدي در دفاع از انقلاب بود

عضو هیات رئیسه كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: رفتار آیت الله شبیری زنجانی نه تنها آیت الله یزدی «حفظه الله» را بلكه همه ما را ناراحت و خاطرمان را جریحه دار می كند چرا كه سران فتنه در سال 88 ضربات سنگینی به نظام و مردم زدند كه جبران ناپذیر است.

حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با قابل تعجب خواندن انتشار عکس و دیدار آیت الله شبیری زنجانی با اصحاب فتنه 88 گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران بین مردم و در حوزه های علمیه قم و مشهد و اصفهان و حتی نجف، جایگاه مراجع تقلید جایگاه بسیار رفیعی است که برخوردار از امتیازات و ویژگی هایی از جمله بصیرت و تقوا و علمیت و شجاعت است و برخی رفتارها را نمی پذیرد.
وی با بیان اینکه جایگاه روحانیت در جامعه ما قداست دارد،بیان کرد: ما وقتی شاهدیم که حضرت آیت الله شبیری زنجانی که فرد بسیار با تقوا و از شخصیت های بزرگ و مراجع قم هستند با یکی از سران و حامیان فتنه ملاقات می کنند این رفتار وی نه تنها آیت الله یزدی «حفظه الله» را بلکه همه ما را ناراحت و خاطرمان را جریحه دار می کند چرا که سران فتنه در سال 88 ضربات سنگینی به نظام و مردم زدند که جبران ناپذیر است.
وی افزود: ملاقات با سران فتنه به هیچ وجه قابل قبول و در شان آیت الله شبیری زنجانی نیست و نامه حضرت آیت الله یزدی در منسب مدیریت حوزه به آیت الله شبیری زنجانی از باب تذکر صرف است که خود این کار بصیرت و بینش مدیریت حوزه علمیه را می رساند.
وی تاکید کرد: جز این رفتار از رئیس جامعه مدرسین با این همه سوابق و مواضع انقلابی انتظار نمی رفت.
حجت الاسلام سالک، گفت: من فکر می کنم نامه آیت الله یزدی درست و به جا و محترمانه بوده است و حضرت آیت الله شبیری زنجانی هم باید متوجه موقعیت خود باشند و اجازه ندهد اطرافیان وی اینطور عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه اصحاب فتنه از این اختلاف افکنی ها به دنبال تلاش برای مقابله با مقام معظم رهبری هستند، گفت: همانطور که در جلسات محاکمه دادگاه خود هم اعتراف نمودند مشکل شان شخص مقام ولایت است و می خواهند به هر طریق ممکن شده در برابر رهبری صف آرایی کنند که البته به نتیجه هم نخواهند رسید.
وی گفت: مقابله با این افراد تنها از طریق نصیحت دلسوزانه چون رفتار آیت الله یزدی میسر است و امیدواریم متوجه شوند، چرا که امروز در حوزه های علمیه جوانان و شخصیت هایی حضور دارند که واقف به مسائل سیاسی کشور هستند و می دانند در این موضع گیری ها چه خبری نهفته است.
وی افزود: آیت الله شبیری زنجانی فردی هستند که در تمام انتخابات حضور یافته و نظر می دهند و امروز برای ما عجیب است که با اصحاب فتنه عکس گرفته باشند و این طور عمل کنند که البته بعید می دانیم عمدی از جانب ایشان باشد و احتمال می دهیم جریان فریب در کشور این کارها را به نفع اصحاب فتنه شکل می دهد.

۱۳۹۷/۸/۸

اخبار مرتبط