حضور آمریكا در رزمایش نظامی ژاپن

ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان آمریكا در بزرگترین رزمایش نظامی آمادگی برای جنگ ژاپن حضور یافت.

به گزارش نما، ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان آمریکا روز گذشته (شنبه) در بزرگترین رزمایش نظامی آمادگی برای جنگ در ژاپن و اطراف آن به ناوشکن های ژاپنی و یک کشتی جنگی کانادایی پیوست.

ژاپن و آمریکا در این رزمایش نظامی 57 هزار ملوان، تفنگدار دریایی و نیروی هوایی را بسیج کرده‌اند که این آمار، 11 هزار نفر بیش از آمار رزمایش سال 2016 است. 47 هزار نفر از نیروهای نظامی ژاپن که در این رزمایش حضور دارند هم یک پنجم کل نیروهای مسلح این کشور را تشکیل می دهند.

کارل توماس، یک فرمانده آمریکایی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: ما برای ایجاد ثبات و حفظ توانایی های خود اینجا هستیم. اینگونه رزمایش ها دقیقا همان چیزی است که ما به آن احتیاج داریم.

هیروشی اگاوا، فرمانده کشتی های ژاپنی هم اعلام کرد: اتحاد آمریکا و ژاپن برای ایجاد ثبات در این منطقه و همچنین منطقه اقیانوس هند و آرام ضروری است.

ناو هواپیمابر آمریکا در یوکوسوکا نزدیک توکیو مستقر شده است. این ناو هواپیمابر 5000 ملوان و حدود 90 جنگنده اف 18 سوپر هورنت را در خود جای داده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هشت کشتی جنگی دیگر هم برای حضور در این رزمایش به ناو هواپیمابر آمریکایی رونالد ریگان ملحق شده‌اند. همچنین یک کشتی متعلق به نیروی دریایی کانادا هم در این رزمایش حضور دارد. مشارکت کانادایی ها در این رزمایش از سال 1986 تاکنون ادامه دارد. یک مقام دفاعی کانادا در ژاپن اعلام کرد: حضور کانادا در این رزمایش نشان دهنده تمایل این کشور برای داشتن حضور نظامی در آسیاست.

علاوه بر کانادا، کشورهای فرانسه و انگلیس هم به دنبال افزایش حضور نظامی چین در دریای جنوبی این کشور، تعدادی از کشتی های جنگی خود را به این منطقه اعزام کرده اند. همچنین ناظرانی از انگلیس، فرانسه، استرالیا و کره جنوبی هم در این رزمایش نظامی حضور دارند.

۱۳۹۷/۸/۱۳

اخبار مرتبط