امشب عطار را در آسمان رصد كنید!

یك كارشناس نجوم درباره رصد سیاره عطارد بعد از غروب خورشید امروز نكاتی را بیان كرد



به گزارش نما، علی آزادگان کارشناس نجوم با بیان اینکه عطارد نزدیکترین سیاره منظومه شمسی به خورشید است، اظهار کرد: به همین ترتیب در هنگام رصد، عطارد همیشه نزدیک خورشید دیده می شود زیرا مدار عطارد در درون مدار زمین قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاصله زاویه ای بین عطارد و خورشید از دید ناظر زمینی مداوم به خاطر حرکت عطارد و زمین در مدارشان در حال تغییر است، افزود: زمانی که این فاصله به حداکثر می رسد را حداکثر کشیدگی می نامند و طبیعتا بهترین زمان برای دیدن عطارد هم در همین زمان است چون فاصله آن از خورشید به حداکثر مقدار خود رسیده است.

این کارشناس نجوم اظهار داشت: بنابراین سه شنبه زمان مناسبی است تا کمی پس از غروب خورشید، در گرگ و میش افق غربی، سیاره عطارد را رصد کنیم.

آزادگان افزود: زمانی که عطارد در حداکثر کشیدگی قرار دارد و در شرق خورشید هم قرار دارد، حداکثر کشیدگی شرقی نامیده می شود.

وی با اشاره به وضعیت رصدی عطارد در روز پانزدهم آبان ماه گفت: حداکثر کشیدگی برای عطارد می تواند بین ۱۸ و ۲۸ درجه متغیر باشد که وابسته به وضعیت مداری زمین و عطارد است. در کشیدگی ۱۵ آبان فاصله زاویه ای عطارد و خورشید ۲۳ درجه خواهد بود.

۱۳۹۷/۸/۱۵

اخبار مرتبط