نماینده ویژه آمریكا به دیدن اشرف غنی رفت

رئیس جمهوری افغانستان با «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریكا در امور صلح افغانستان دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما، خلیل زاد در این دیدار در مورد مدیریت و رهبری مذاکرت صلح به دست دولت افغانستان و همچنین دور جدید سفرهایش به کشورهای منطقه اطلاعاتی را به رئیس جمهوری افغانستان ارائه داد.

در همین حال رئیس جمهوری افغانستان از تلاش‌های نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان قدردانی کرد و گفت که از هر اقدامی که منجر به مذاکرات داخلی صلح افغانستان شود، حمایت می‌کند.

خلیل زاد در ادامه سفرهای خود به کشورهای منطقه در راستای صلح افغانستان، بار دیگر سفر ۲۰ روزه ای را آغاز کرده است. وی قرار است به کشورهای افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی و قطر سفر کند. این سفر که روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده قرار است تا ۲۹ ماه نوامبر (۸آذر) ادامه پیدا کند.

خلیل‌زاد پیش از این نیز سفری را به منظور تامین صلح افغانستان و آغاز مذاکرات مستقیم میان طالبان و دولت کابل آغاز کرده بود و علاوه بر مذاکرات با مقامات ارشد دولت وحدت ملی افغانستان با مقامات در پاکستان، عربستان سعودی، امارات و نمایندگان طالبان نشست‌های جداگانه‌ ای داشت.

این در حالی است که جمعه هفته گذشته نشست صلح مسکو برای افغانستان نیز برگزار شد و در آن نمایندگان طالبان، کشورهای آسیای میانه و هیئت شورای عالی صلح افغانستان نیز شرکت داشتند.

در این نشست، طالبان بر خروج نیروهای خارجی از افغانستان تاکید کرد و گفت که در حال حاضر آماده مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نیستند.

۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط