صالحی: شهدا سقف آزادی ملت ایران را بالا بردند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: شهدا همان بلندقامتان تفكر و همت هستند كه سقف آزادی ما را بالا بردند تا دیگر ملت ایران غلام حلقه به گوش استكبار نباشد.

به گزارش نما، علی اکبر صالحی روز یکشنبه در کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین افزود: در جامعه ای که سقف آزادی کوتاه باشد، آدم های بزرگ سرشان به سقف خورده و حذف می شوند و کوتاه قامتان جولان خواهند داد.
رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید قزوین، خاطر نشان کرد: برگزاری چنین کنگره هایی در واقع تنبه و تذکر به خود ما است تا فراموش نکنیم در چه مسیری قرار داشته و به سوی چه مقصدی حرکت می کنیم.
وی اظهار داشت: شهدا از کنگره عرش الهی بر ما نظاره می کنند و عملکرد و رفتار مسئولان و مدیران را در عرصه های مختلف زیر نظر دارند.
صالحی با بیان اینکه شهدا معالم راه هستند و ما را از وادی حیرانی نجات می دهند، اضافه کرد: شهدا از فراز کنگره عرش به ما که گرفتار دنیا و زر و زور آن هستیم نگاه می کنند و البته شادمان هستند از اینکه ما راه خود را برای رهایی از بند این اسارت با برگزاری چنین کنگره هایی فراموش نکرده ایم.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جایگاه شهادت و پیام و عمل شهدا را درک کنیم باید به یک مقوله قرآنی توجه ویژه داشته باشیم، افزود: فلسفه زندگی براساس قرآن کریم برخورداری از حیات طیبه است و نمی توان از یک حیات طیبه برخوردار بود بدون آنکه طعم آزادی را چشید.
معاون رییس جمهوری برای درک مفهوم آزادی باید به سخن حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در برابر دشمنان اشاره کرد و گفت : ایشان فرمودند «اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید » که در واقع آزادی به معنی بنده خالص خدا بودن و فهم و درک فلسفه زندگی است.
وی با واکاوی دلایل دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران، افزود: موضوع هسته ای و موشکی بهانه ای بیش نیست و اگر در این موضوع ایران کوتاه بیاید آنها حقوق بشر، تروریست و دیگر مسایل را بهانه می کنند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در واقع هدف اصلی استکبار جهانی این است که ایران دوباره در مدار سیاسی آنها قرار بگیرد و سقف آزادی ملت ایران کوتاه شود که هرگز به آرزوی خود دست نخواهند یافت.
کنگره ملی سه هزار شهید قزوین تا پنجشنبه بیست و چهارم آبان ادامه دارد.

۱۳۹۷/۸/۲۰

اخبار مرتبط