انفعال شورای امنیت در برابر اوضاع غزه

نماینده فلسطین در سازمان ملل پس از جلسه اضطراری شورای امنیت درباره اوضاع غزه اعلام كرد این نهاد وظایف خود را در قبال اوضاع پرتنش این منطقه انجام نمی‌دهد.


به گزارش نما، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، در یک کنفرانس خبری که پس از یک جلسه اضطراری در خصوص غزه برگزار شده بود، اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل از انجام وظایف خود در قبال اوضاع پرتنش غزه، شانه خالی می کند.

منصور در جمع خبرنگاران گفت: «ما از شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم با توجه به شرایطی که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند، مسئولیت های خود را بر عهده بگیرد. متاسفانه شورای امنیت [در حال حاضر] فلج شده است و از مسئولیت های خود شانه خالی می کند.»

در همین حال، منصور العتیبی، سفیر کویت در سازمان ملل نیز در یک کنفرانس خبری ضمن انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه گفت این نهاد در یک نشست فوق العاده قادر نیست راه حلی برای بحران در غزه بیابد.

رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه، دور جدید حملات علیه مردم غزه را آغاز کرده است. رژیم اشغالگر قدس در کمتر از دو روز 160 نقطه در غزه را هدف حملات هوایی قرار داده است. در این حملات دست‌کم هشت فلسطینی به شهادت رسیدند.

۱۳۹۷/۸/۲۳

اخبار مرتبط