بیماری واگیرداری در مراسم اربعین امسال وجود نداشت

رئیس سازمان اورژانس كشور گفت: امسال اولین سالی بود كه هیچ‌گونه بیماری واگیرداری را نداشتیم و نخستین سالی بود كه با كشور عراق در قرارگاه‌های نجف و كربلا فعالیت كردیم.

به گزارش نما، پیرحسین کولیوند رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور امروز یکشنبه در جلسه هماهنگی طرح‌های ترافیکی زمستان ۹۷ با اشاره به ارائه خدمات همه دستگاه‌ها به زائران اربعین اظهار کرد: امسال خوشبختانه در تردد آمبولانس‌ها در کشور عراق هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم و امدادگران ما با عوامل اورژانس کشور عراق هماهنگی خوبی داشتند.

وی ادامه داد: امسال اولین سالی بود که هیچ‌گونه بیماری واگیرداری را نداشتیم و نخستین سالی بود که با کشور عراق در قرارگاه‌های نجف و کربلا فعالیت کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در اربعین ۹۷، ۴۰۰ مصدوم را از کشور عراق پس از پایداری وارد ایران کردیم که به شهر خود اعزام‌ شدند. همچنین با زیرساخت‌های ایجاد شده داروخانه‌های مجهزی در مرزها ایجاد شد.

کولیوند با بیان اینکه باید آمادگی کامل را برای زمستان داشته باشیم، گفت: امسال پایگاه‌های درون‌شهری و برون‌شهری و همچنین در حوزه نیروی انسانی افزایش داشتیم و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جهت ارائه خدمات بهتر به سامانه اورژانس کشور اضافه شده است که در طرح زمستانی بکارگیری خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بالگردهای اورژانس قادر به پوشش هوایی کل کشور هستند، افزود: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، شیفت‌های همکاران در اورژانس افزایش یافته است

۱۳۹۷/۸/۲۷

اخبار مرتبط