ارتباط مدت زمان خواب و شكستگی استخوان

طبق نتایج اخیر مطالعه محققان، طول مدت خواب می تواند با افزایش ریسك افتادن و شكستگی استخوان در زنان مرتبط باشد.

به گزارش نما، محققان در مطالعات خود مشاهده کردند در مقایسه با زنانی که هر شب ۷ تا ۸ ساعت می خوابیدند، زنانی که ۵ ساعت یا ۱۰ ساعت می خوابیدند حدود ۲۵ درصد با افزایش احتمال افتادن های مکرر به زمین مواجه بودند.

محققان دریافتند خواب کوتاه مدت با افزایش ریسک تمام انواع شکستگی ها نظیر اندام فوقانی و اندام تحتانی مرتبط است اما با افزایش ریسک شکستگی لگن مرتبط نیست.

این مطالعه شامل ۱۵۷,۳۰۶ شرکت کننده بود که به طورمیانگین به مدت ۷.۶ سال از نظر افتادن به زمین و ۱۲ سال از نظر شکستگی استخوان تحت نظر بودند.

بررسی ها نشان داد نرخ سالانه افتادن های مکرر برای زنانی که ۵ ساعت در شب می خوابیدند ۱۰.۶ درصد، برای زنانی که ۷ تا ۸ ساعت در شب می خوابیدند، ۷ درصد و برای زنانی که ۱۰ ساعت در شب می خوابیدند ۱۱.۸ درصد بود.

دکتر «جین کولی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «با وجودیکه فاکتورهای زیادی در افتادن به زمین موثر هستند، اما تحقیق ما بر یک فاکتور پرخطر جدید متمرکز بوده است: خواب.»

وی در ادامه می افزاید: «نتایج نشان می دهد اتخاذ اقداماتی با هدف بهبود خواب موجب کاهش ریسک افتادن به زمین و شکستگی استخوان می شود.»


۱۳۹۷/۹/۳

اخبار مرتبط