تقلای‌‌برلوسكونی برای بازگشت به‌سیاست

نخست‌وزیر سابق ایتالیا كه رویای بازگشت به قدرت را در سر دارد، امروز دولت «ماریو مونتی» را به سلب اعتماد از كابینه این كشور تهدید كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: جناح راستگرای ایتالیا قرار است در چند روز آینده در مورد برداشتن رای اعتماد از «ماریو مونتی» نخست‌وزیر این کشور تصمیم‌گیری کند. این خبر را «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر سابق ایتالیا اعلام کرده است.

مونتی به صورت غیرانتخابی و با حمایت احزاب راستگرا، میانه و چپگرا روی کار آمده، و در صورت از دست دادن کامل رای اعتماد راستگرایان مجبور به استعفا خواهد شد.

برلوسکونی که 2 روز قبل به اتهام فساد مالی به 4 سال حبس محکوم شد و امروز محکومیت وی به 3 سال کاهش یافت، اعلام کرده است که علیرغم حکم صادر شده، در سیاست باقی می‌ماند و برای نخست‌وزیری کاندید می‌شود.

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در صحبت‌های امروز خود در یک نشست مطبوعاتی گفت: «ما باید این واقعیت را بپذیریم که اقدامات این دولت زمینه‌ای است برای ادامه رکود در کشور ما. من به همراه همکارانم در چند روز آینده در مورد اینکه آیا فورا از دولت سلب اعتماد کنیم یا اینکه بگذاریم انتخابات در زمان برنامه‌ریزی شده انجام شود، تصمیم می‌گیریم».

مونتی دولت ایتالیا را ماه نوامبر سال گذشته تحویل گرفته و در این مدت تلاش کرده بدهی‌های کشور را با درپیش گرفتن سیاست‌های ریاضتی کاهش دهد، که همین امر منجر به افزایش شدید نرخ بیکاری و رسیدن آن به بالاترین حد در 8 سال گذشته شده است.

امروز هم ده‌ها هزار ایتالیایی‌ در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت این کشور و مشکلات اقتصادی در روزی که آن را «روز بدون مونتی» نامیده بودند، به خیابان‌های رم آمدند.

۱۳۹۱/۸/۶

اخبار مرتبط