شرفی در گفتگو با نما:

اروپا به تعهداتش عمل نكند باید از برجام خارج شویم

عکس خبري -اروپا به تعهداتش عمل نکند بايد از برجام خارج شويم

عضو كمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: دیگر هیچ معاهده الزام آور بدون نتیجه ای نمی تواند ما را ملزم به ماندن در برجام نماید.

غلامرضا شرفی نماینده مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما در واکنش به خبر مسدود شدن سوئیفت، گفت: تدابیری در خصوص تعاملات اقتصادی و بازرگانی در سطح کلان و منطقه ای بین کشورها اتخاذ شده است که هیچگونه مشکلی را برای ما در بحث نقدینگی به وجود نخواهد آورد.
وی افزود: البته لازمه ماندن ما در برجام این است که دیگر اعضای مذاکره کننده برجام باید خلاء وجود آمریکا را برای ما پر کنند در غیر اینصورت هیچ لزومی ندارد که ما به معاهدات بین المللی یک طرفه پایبند باشیم.
وی با اشاره به عمل به تعهدات برجام از سوی ایران و بدعهدی آمریکا، گفت: دیگر هیچ معاهده الزام آور بدون نتیجه ای نمی تواند ما را ملزم به ماندن در برجام نماید و انتظار می رود رایزنی مسئولان در این رابطه با طرف اروپایی بیشتر شده و روند امور روشن تر به سمع و نظر مردم برسد.
شرفی گفت: آمریکا تا به معنای واقعی احساس نکند قلدری اش برد ندارد زانو نخواهد زد و این مستلزم خویشتن داری بیشتر از جانب ما به صورت کاملا"مقتدرانه و نه از روی ضعف در برابر مشکل آفرینی آنان است تا با اداره امور کشور و تکیه بر توان داخل پیشرفت نماییم.
وی افزود:خروج آمریکا از برجام به معنای واقعی نشان داد که در تمام برنامه ریزی های آمریکا کسی با آنها نیست و رفتارهای بی منطق آنها را جهان نخواهد پذیرفت.
شرفی با اشاره به اختلافات بین اروپا و آمریکا،گفت: هر چند در ملاء عام یکسری همراهی و هم کلامی با آمریکا وجود دارد ولی در نشست با مسئولین ما اروپایی ها کاملا" از مواضع آمریکا مکدر هستند و قول مساعد به همکاری با ما می دهند اما نباید به حرف بسنده کرد باید از آنان خواست که حمایت های خود را از شعار خارج کرده و در عمل بروز دهند.
وی خاطر نشان کرد: مردم ما مردمی با منطق اند و همانطور که حق حیات خود را با هیچ چیزی عوض نمی کنند برای حق حیات دیگران هم ارزش قائل هستند و میدان تعامل را یک جاده دو طرفه می دانند و به هیچ وجه نمی گذارند راه شان سد شود ضمن اینکه مرام آنها هم اجازه نخواهد داد منافع و حقی از دیگران ضایع شود.
شرفی یادآور شد: صبر به مردم ما این توان را داده است که بتوانند بسیاری از سختی ها را تحمل کنند ولی این تحمل هم تا زمانی است که متضرر نشویم و منافع مردم ما به خطر نیفتد در غیر اینصورت همان کاری را خواهیم کرد که در 8 سال دفاع مقدس انجام دادیم و به معنای واقعی مقابل زیاده خواهی ها و استکبار جهانی می ایستیم.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه سربلند از میادین سخت مبارزه بیرون آمده است لذا دشمن باید رویکرد خود را در برابر ما تغییر دهد و تاکنون آنها باید فهمیده باشند با زبان تهدید و جنگ و تحریم نمی توانند با ما سخن بگویند.

۱۳۹۷/۹/۷

اخبار مرتبط