تمام ناوگان دریایی می‌توانند از یارانه سوخت استفاده كنند

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینكه در حال حاضر ۵۰۰ شناور نیازمند بازسازی است گفت: تمام ناوگان دریایی از جمله صیادی، مسافری و لنج‌های تجاری كه در آب‌های داخلی تردد می‌كنند، می‌توانند از یارانه سوخت با مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان استفاده كنند.

به گزارش نما، هادی حق شناس با اشاره به اینکه نوسازی ناوگان دریایی در دستور کار قرار گرفته، بیان کرد: طرح نوسازی ناوگان دریایی کشور توسط ناوگان دریایی را در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار کرد: این طرح توسط سازمان بنادر، شورای عالی بنادر، کشتی‌سازی، اتحادیه مالکان کشتی‌ها در دست بررسی است و درآینده نزدیک تمامی شناور‌های فرسوده نوسازی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۵۰۰ شناور نیازمند بازسازی است که مالکان این شناور‌ها می‌توانند با دریافت تسهیلات بلاعوض، لنج‌های فرسوده را نوسازی کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در مرحله اول نوسازی لنج‌های تجاری بالای ۴۰ سال برای نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرد و می‌توانند از تسهیلات ارائه شده در این حوزه استفاده کنند.

حق شناس با اشاره به نوسازی شناور‌های زیر ۴۰ سال در مرحله بعدی، تاکید کرد: در مرحله بعد، شناور‌هایی که زیر ۴۰ سال است برای نوسازی در دستور کار قرار می‌گیرند، اما متاسفانه برخی از این شناور‌ها هم‌اکنون در بنادر جنوبی در حال تردد هستند.

وی در خصوص وضعیت سوخت کشتی‌های صیادی مسافری خاطر نشان کرد: تمام ناوگان دریایی از جمله صیادی، مسافری و لنج‌های تجاری که در آب‌های داخلی تردد می‌کنند، می‌توانند از یارانه سوخت با مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ تومان استفاده کنند.

۱۳۹۷/۹/۱۰

اخبار مرتبط