درخواست تشكیلات خودگردان برای كمك 350 میلیون دلاری به فلسطین

سازمان ملل و تشكیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه با درخواست ۳۵۰ میلیون دلار امداد انسان‌دوستانه برای فلسطینیان در سال آتی اعلام كردند به میزان بیشتری كمك نیاز دارند اما با توجه به حجم پایین‌ كمك‌ها باید واقع‌بینانه عمل كنند.

به گزارش نما، "طرح واکنش انسان‌دوستانه" ۲۰۱۹ به تشریح ۲۰۳ پروژه پرداخت که قرار است از سوی ۸۸ گروه متفاوت شامل آژانس‌های سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیر دولتی اجرا شود.

جیمی مک گولدریک، هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در نوار غزه، کرانه باختری و قدس شرقی گفت، طرح مذکور ۱.۴ میلیون فلسطینی نیازمند دریافت غذا، خدمات درمانی، پناهگاه، آب و امکانات دفع فاضلاب را در اولویت دارد.

این مقام سازمان ملل پیش از طرح درخواست در مراسم رام‌الله در بیانیه‌ای مشترک گفت: عوامل انسانی با چالش‌های بی‌سابقه‌ای شامل میزان پایین کمک‌ها و افزایش حملات به منظور غیر مشروع نشان دادن اقدامات انسان‌دوستانه مواجه هستند. گرچه کمک‌های بیشتری مورد نیاز است اما برنامه کنونی بازتاب آن چیزی است که می‌توانیم در واقعیت، با توجه به شرایط بسیار محدودکننده، به آن برسیم.

ایالات متحده طی سال گذشته از میزان کمک‌هایش برای فلسطینیان کاسته است که این شامل آژانس سازمان ملل هم که برای پنج میلیون آواره فلسطینی خدمات ارائه می‌کند، می‌شود.

واشنگتن وعده کمک ۳۶۵ میلیون دلاری برای سال ۲۰۱۸ را به این سازمان داده بود اما تنها ۶۰ میلیون دلار آن را پرداخت کرد و در نهایت ماه اوت گفت تمام پرداخت‌های آتی متوقف شده است. این اقدام به عنوان ابزاری برای تحت فشار گذاشتن رهبری فلسطین برای ورود به مذاکرات صلح با اسرائیل دیده شد.

۱۳۹۷/۹/۲۶

اخبار مرتبط