اختصاص 500 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس

محسن پور سید آقایی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس گفت: با این مبلغ تنها 300 اتوبوس می توانیم بخریم.

به گزارش نما، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در حاشیه برگزاری صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با اشاره به تصویب انتشار ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در مجلس شورای اسلامی و همچنین تصمیم شورا و شهرداری برای هزینه این مبلغ در توسعه مترو و حمل و نقل عمومی گفت: این اوراق برای سال ۹۷ مصوب شده که ما بتوانیم از محل بودجه سال ۹۷ بتوانیم ۳ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز بگیریم و با تضمین ۵۰ درصد بازپرداخت آن‌ها را به فروش برسانیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: ما پیشنهاد داده بودیم که هزار میلیارد تومان آن برای اتوبوسرانی هزینه شود و ۲ هزار میلیارد تومان هم برای مترو هزینه شود که شورا مصوب کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رای مترو هزینه شود و ۵۰۰ میلیارد تومان باقی مانده هم برای اتوبوسرانی هزینه شود.

پور سید آقایی با بیان اینکه هیچ تضمیمی برای فروش اوراق وجود ندارد، اظهار کرد: ما باید بانک عامل پیدا کنیم و باید برای بانک‌ها شرایط تضمین‌هایی را که می‌خواهند تأمین کنیم، ولی نهایت تلاش ما این است که از این مجوز‌های قانون نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم حداکثر مصوبات را بگیریم و لذا ما با پیشنهاد این مصوبه برای خودمان بار مسئولیتی ایجاد کردیم تا با تلاش بیشتر بتوانیم برای این رقم بانک عامل پیدا کنیم و در نهایت اوراق را منتشر کنیم.

وی با بیان اینکه این ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تهران هزینه می‌شود، اظهار کرد: اگر این اوراق به فروش برود سال آینده می‌توانیم از وجوه آن برای خطوط ۶ و ۷ استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص تعداد اتوبوس‌هایی که می‌توان با ۵۰۰ میلیارد تومان خریداری کرد افزود: این اتوبوس‌ها به نوع اتوبوس‌ها بستگی دارد، ولی با توجه به تغییرات نرخ ارز بیش از ۳۰۰ اتوبوس نمی‌توان خرید.

پور سید آقایی در ادامه به موضوع اخذ عوارض برای ورود به محدوده زوج و فرد در سال آینده پرداخت و گفت: مطالعات ما تکمیل شده و بیانگر این است که طرح زوج و فرد موجب افزایش آلودگی شده است و باید این موضوع در شورای ترافیک بررسی شود و هفته آینده در جلسه شورای ترافیک این بحث بررسی خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص قرارگرفتن پروژه اطلس مال در مسیر انشعاب خط ۳ مترو تهران گفت: دقیقا محلی که اطلس مال قرار گرفته قرار بوده ایستگاه مترو ساخته شود و الان این مسیر بسته شده است و در شرایطی که اطلس مال ساخته شده دیگر ایستگاه مترو وجود ندارد و لذا در مسیر خط مترو پیش بینی شده ساختمان اطلس مال بنا شده و می‌توان این تونل را کور کرد و مسیر دیگری را جایگزین آن کرد.


۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط