لزوم توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه‌های مدیریت بحران

رئیس كمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص لزوم توجه به بهره برداری مناسب از پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق واكنش نشان داد.

به گزارش نما، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در صد و نهمین جلسه شورای شهر ارائه کرد، با اشاره به توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق به لزوم اجرای مصوبه شورا تاکید کرد و گفت: فراهم کردن اجرای مصوبات شورا از جمله تکالیف لازم‌الاجرا برای کلیه سطوح اجرایی در واحد‌های شهرداری تهران است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با کمال تأسف برخلاف مصوبه الزام شهرداری تهران و در اختیار قرار دادن پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، در ۳۱ فروردین ۹۵ شاهد اجرا نشدن مصوبه شورا هستیم.

وی با بیان اینکه اهمیت این پایگاه‌ها و بهره گرفتن از آن‌ها در بحران‌های مقابل شهر همچون زلزله و سیل بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: مایه تأسف است که بر خلاف دو تذکر من و تذکرات سایر اعضا در سال گذشته برخی مدیران شهرداری پشتیبانی تاب‌آوری شهر در برابر حوادث و اجرای مصوبه شورا در این زمینه را فدای نگاه محدود سازمانی خود و استفاده از این پایگاه‌ها بر راستای حوزه مأموریتی غیر از آنچه مورد نظر شورا بوده می‌نماید.

فراهانی با بیان اینکه ۵۵ پایگاه مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش شهرداری تهران است، گفت: این سازمان علی‌رغم تکلیف کارگروه در اسفند ماه ۹۶ برای تهیه و ارائه برنامه واگذاری پایگاه‌ها در سه بازده زمانی ۶ ماهه در جلسه شورای معاونین شهرداری از اجرای این تکلیف خودداری کرده است.

فراهانی با بیان اینکه تعداد ۵ پایگاه در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است و اقدام شایسته‌ای برای تخلیه و واگذاری به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام نشده است، گفت: یک پایگاه پیش از تحویل قطعی در شهرداری منطقه ۴ در اختیار یک بهره‌بردار قرار گرفته است که هم‌اکنون از این پایگاه با تغییر کاربری در حال بهره‌برداری اقتصادی است.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ۸ پایگاه مدیریت بحران در مناطق ۱۲، ۱۳، ۲۰ و ۳ یا از سوی مناطق در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شوند یا به بهره‌بردار واگذار شده است.

فراهانی با بیان اینکه ۶۹ پایگاه پشتیبانی و مدیریت بحران در مسیر اجرای مصوبه شورا از سوی واحد‌های اجرایی مختلف شهرداری به بهانه‌های مختلف به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران واگذار نشده، اظهار کرد: بر همین اساس درباره توجه به بهره‌برداری مناسب از پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق به شهرداری تذکر می‌دهند.


۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط