خرید ریالی نفت در بورس انرژی

رئیس كمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خریداران نفت در بورس انرژی می‌توانند تا سقف صد در صد ریالی تسویه كنند و در فاز بعدی ۳میلیون بشكه نفت عرضه خواهد شد.

به گزارش نما، محمدرضا پورابراهیمی گفت: برای تسهیل در تسویه فروش نفت خام وزارت نفت پیشنهادی را به شورای عالی هماهنگی اقتصادی آورد و بعد از بررسی‌های لازم موافقت شد که امکان تسویه خرید نفت خام در بورس انرژی تا صد در صد ریالی فراهم شود و این ظرفیت جدید برای خریداران به وجود بیاید.

وی ادامه داد: در فاز بعدی عرضه ۳ میلیون بشکه نفت عرضه خواهد شد و در فاز‌های بعدی نیز بررسی می‌شود تا براساس روال مستمر فروش نفت صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص خریداران نفت در بورس انرژی گفت: تعدادی از سفرای کشور‌های خارجی که در مبادلات اقتصادی با ایران هستند ظرف یک ماه گذشته چندین جلسه در بورس انرژی با مدیرعامل و اعضای هیئت عامل این شرکت داشتند و توافقاتی در زمینه خرید نفت از طریق بورس صورت گرفت.

پورابراهیمی افزود: این خریداران در ارتباط با نحوه تسویه با مشکلات روبرو بودند و تقاضا داشتند که بتوانند با توجه به اینکه نقل و انتقال پول با محدودیت‌هایی روبه‌روست به روش‌های دیگری تسویه را انجام دهند که خوشبختانه تسویه تا سقف صددرصد ریالی در یک بلوک تعریف شده به تأیید شورای عالی هماهنگی اقتصادی رسید.

وی گفت: عرضه نفت خام در بورس انرژی یک تجربه جدید است و ما باید اجازه دهیم تا با گذر زمان این نحوه فروش روی غلتک بیفتد و امیدواریم عرضه‌های بعدی به زودی انجام شود.

پورابراهیمی در خصوص عرضه بعدی نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: اگر شرکت ملی نفت و وزارت نفت آمادگی داشته باشد، با توجه به آمادگی بورس این هفته هم عرضه انجام خواهد شد، در غیر این صورت عرضه نفت با آمادگی وزارت نفت طی هفته‌های آینده انجام خواهد شد.

۱۳۹۷/۱۰/۲

اخبار مرتبط