سه راه پیش روی ستاره ناكام استقلال

مرتضی تبریزی آخرین خرید این فصل استقلال بود كه علیرغم انتظاراتی كه از وی می‌رفت، نیم فصل چندان موفقی را با این تیم تجربه نكرد.

به گزارش نما، مرتضی تبریزی مهاجم همدانی تیم فوتبال استقلال است که در هفته سوم به این تیم پیوست و باوجود گلزنی در اولین دیداری که با پیراهن استقلال به میدان رفت، نیم فصل چندان موفقی را با این تیم پشت سر نگذاشت.

نیم فصل نخست در حالی برای تبریزی به پایان رسید که وی تنها یکبار در تمامی بازی‌هایی که با پیراهن آبی در لیگ برتر به میدان رفت موفق به گلزنی شد. وی در آخرین هفته‌های نیم فصل نخست معمولاً نیمکت نشین بود تا مشخص شود اعتماد شفر را جلب نکرده و سرمربی آبی‌ها همانند ابتدای فصل به او اعتقاد ندارد.

با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی نیم فصل نخست، زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال جدایی تبریزی از استقلال و بازگشت احتمالی وی به ذوب آهن به گوش می‌رسید که البته این شایعه‌ها همواره از سوی مسئولین دو باشگاه تکذیب می‌شد. با این وجود گزینه جدایی از استقلال در نیم فصل دوم روی میز مرتضی تبریزی وجود دارد.

جدایی تبریزی از استقلال البته به راحتی میسر نیست. این بازیکن در هفته نخست رقابتها با پیراهن ذوب آهن به میدان رفت و برابر نساجی بازی کرد و از هفته سوم با پیراهن استقلال در لیگ به میدان رفت.

حضور تبریزی با پیراهن دو تیم ذوب آهن و استقلال، عملکرد وی در نقل و انتقالات را محدود می‌کند چرا که یک بازیکن طبق قانون در یک فصل نمی‌تواند برای ۳ تیم مختلف بازی کند.

در این قانون البته یک تبصره هم وجود دارد و آن هم این است که تیم سوم بازیکن، همان تیم اولش باشد. یعنی یک بازیکن تنها در حالی می‌تواند در یک فصل دو بار تیم عوض کند و به ۳ تیم بپیوندد که بار دوم به تیم اولش بازگردد.

تبریزی به جز بازگشت به ذوب آهن، یک راه دیگر هم پیش رو دارد. مهاجم آبی پوشان می‌تواند به یکی از لیگ‌های جنوب شرق آسیا که فصل شان با فصل‌های غرب آسیا تفاوت دارد و هنوز فصل جدیدشان آغاز نشده منتقل شود.

بدین ترتیب مهاجم استقلال تنها ۳ راه برای نیم فصل دوم پیش رو دارد که شامل؛ ادامه حضور در استقلال، بازگشت به ذوب آهن و انتقال به لیگی از شرق آسیا می‌باشد. به نظر می‌رسد محتمل‌ترین حالت ممکن، ادامه حضور تبریزی در استقلال برای نیم فصل دوم باشد.
منبع: مهر

۱۳۹۷/۱۰/۸

اخبار مرتبط