سرنوشت نامعلوم سود بازگشتی تسهیلات مسكن مهر در بانك مسكن

عضو كمیسیون عمران مجلس گفت: عملكرد مجهول بانك مسكن درباره سرنوشت بازگشت سود تسهیلات مسكن مهر باید شفاف و روشن شود.

به گزارش نما، حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن مهردر کشور، گفت: امروز مهم ترین بانک ارائه دهنده تسهیلات به متقاضیان بانک مسکن است، البته اقدامات نسبتا قابل قبولی در عرضه تسهیلات بانکی توسط این بانک صورت گرفته است.

در شرایط کنونی عملکرد بانک مسکن در بحث بازگشت سود تسهیلات مسکن مهر مورد ابهام است، این مسئله برای نمایندگان مجلس شفاف نیست که اعتبارات حاصل از پرداخت اقساط وام ها در کجا هزینه شده است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی عملکرد بانک مسکن در بحث بازگشت سود تسهیلات مسکن مهر مورد ابهام است، این مسئله برای نمایندگان مجلس شفاف نیست که اعتبارات حاصل از پرداخت اقساط وام ها در کجا هزینه شده است.

سرنوشت نامعلوم سود بازگشتی تسهیلات مسکن مهر در بانک مسکن

وی افزود: عملکرد مجهول بانک مسکن درباره سرنوشت بازگشت سود تسهیلات مسکن مهر باید شفاف و روشن شود، امروز مسئولان بانک مسکن مدام اعلام می کنند که برای ارائه تسهیلات با کمبود اعتبار روبه رو هستند، حال باید مشخص شود که این اعتبارات در کدام بخش ها هزینه شده است.

سود هزاران میلیاردی بانک مسکن از محل بازگشت تسهیلات مسکن مهر

بنایی ادامه داد: بانک مسکن می تواند با استفاده از سود بازگشتی از تسهیلات مسکن مهر به همراه بخشی از اعتبارات و بودجه این بانک که حدود 5 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، در جهت تکمیل بخش های باقی مانده مسکن مهر و حتی اجرای بازآفرینی شهری استفاده کند.

انحصار ارائه وام مسکن باید از دست بانک مسکن خارج شود

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از انتقادات اعضای کمیسیون عمران در بحث ارائه تسهیلات مسکن این است که دولت چرا تنها بانک مسکن را عامل ارائه تسهیلات قرار داده، این مسئله موجب شده که این بانک موانع و مشکلات بسیاری را برای متقاضیان ایجاد کند.

عضوکمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من دولت برای تسهیل در روند ارائه وام مسکن به مردم باید چندین بانک از جمله بانک های خصوصی را انتخاب کند.

۱۳۹۷/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط