بازگشت مجیدی وچند ابهام جدی

حضور فرهاد مجیدی برای مربیگری یا به تعبیر بهتر كارآموزی روی نیمكت تیم سابقش اصلا چیز عجیبی نیست.

به گزارش نما، حضور فرهاد مجیدی برای مربیگری یا به تعبیر بهتر کارآموزی روی نیمکت تیم سابقش اصلا چیز عجیبی نیست. ختی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هم باید بابت این اتفاق و رونق گرفتن فضای ژورنالیستی فوتبال ایران خوشحال باشند، اما به هر حال جلوی فضای نقد و تامل را هم نمی‌شود گرفت. واقعیت آن است که پیرامون حضور مجیدی در استقلال چند ابهام جدی وجود دارد که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن عبور کرد.

چنانکه ابتدای مطلب هم گفته شد، از روز اول بحث حضور مجیدی در کنار شفر مطرح بود، اما گویا سرمربی استقلال چندان به این موضوع روی خوش نشان نمی‌داد. به عنوان مثال اردیبهشت همین امسال و پیش از آغاز مسابقات لیگ هجدهم از رضا افتخاری، مدیرعامل وقت آبی‌ها در مورد حضور مجیدی سوال شد که او جواب داد: «درباره مجیدی با شفر صحبت کردم، اما او گفت زود است، چرا که فعلا مجیدی مشغول گذراندن کلاس‌های مختلف است. پس از پایان کلاس‌هایش خودم با او صحبت می‌کنم.»

به هر حال جالب است که مربیگری در استقلال، هشت ماه پیش برای مجیدی زود بوده و حالا وقتش رسیده است! از سوی دیگر افتخاری در یکی از آخرین مصاحبه‌های دوران مسوولیتش ادعایی با این مضمون را طرح کرده بود که شفر بیشتر دنبال دستیاری است که بتواند از نظر فنی به او کمک کند، نه آنکه حواسش به سکوها باشد و مدام بخواهد به ابراز احساسات جواب بدهد. در این مورد هم واضح بود که اشاره او به مجیدی است. بعدتر حتی خود فتحی هم به طور مکرر شایعه حضور مجیدی را تکذیب کرد و حتی روز بیستم آذر، یعنی کمتر از یک ماه پیش از قول او نوشتند: «صد بار گفتم قرار نیست مجیدی به استقلال بیاید.»

ابهام بعدی آن است که خیلی از نزدیکان استقلال عقیده دارند دستیار ایرانی مورد علاقه شفر، مجتبی جباری بود؛ بازیکن سابق آبی‌ها که در مقطعی به یک‌قدمی نیمکت استقلال هم رسید و حتی سر یکی از تمرینات این تیم هم حاضر شد، اما در کمال تعجب اخبار و تصاویر مربوط به حضور جباری توسط سایت رسمی باشگاه استقلال سانسور شد تا این شائبه به وجود بیاید که کادر مدیریتی باشگاه چندان به این گزینه راضی نیست.

با این همه گفته می‌شود حدود یک ماه پیش وینفرد شفر و پسرش ساشا که آنالیزور استقلال است، در یک رستوران مهمان فرهاد مجیدی بودند و بذر خبری که جمعه منتشر شد، همان‌جا کاشته شده است!

۱۳۹۷/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط