آیت‌الله جوادی‌آملی: گفته بودیم برجام خطر دارد؛ به آمریكا اعتماد نكنید

آیت‌الله جوادی‌آملی می‌گوید درباره برجام هشدار داده و گفته بودم انگشتان‌تان را بشمارید.

به گزارش نما آیت‌الله جوادی‌آملی می‌گوید درباره برجام هشدار داده و گفته بودم انگشتان‌تان را بشمارید.

آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در اظهاراتی با اشاره به دشمنی تاریخی آمریکا گفت: کفاری که از دشمنی دست برنمی‌دارند، شما هم با آنها دشمن باشید، حواس‌تان جمع باشد 5 سال قبل که مسئولان امور خارجه آمده بودند به آقایان گفتم وقتی با آمریکایی‌ها دست می‌دهید، انگشتان‌تان را بشمارید!

به گزارش «وطن امروز»، وی با تشریح اظهارات خود به مسئولان وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به آنها گفتم اینها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند، ما در کودتای 28 مرداد آمریکایی‌ها را دیدیم. بعد از 3 سال هم گفتیم که دیاثت سیاسی هم وجود دارد، مواظب باشید قبل از اینکه دیگران بگویند برجام خطر دارد، ما به اینها گفتیم.

وی افزود: دشمنان به عهد خود پایبند نیستند؛ نمونه بارز عهدشکنی را بعد از قطعنامه دیدیم؛ صدام روسای همه کشورهای عربی را به ایران فرستاد و با امام مذاکره کردند تا قطعنامه را بپذیریم ولی سال‌ها بعد وقتی پذیرفته شد عملیات مرصاد را علیه ما راه انداختند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: آدم وقتی با کفار معامله می‌کند انگشتش را می‌شمارد ولی اگر خدای ناکرده فریب بخورد، دیگر تقصیر خودش است.

آیت‌الله جوادی‌آملی موضوع دیاثت سیاسی را نخستین بار اردیبهشت ماه 95 در دیدار محمدرضا عارف مطرح کرده بود. این مرجع تقلید در آن دیدار با بیان اینکه دیاثت یا اخلاقی است یا سیاسی، عنوان کرد: بیگانه را در حریم خود راه دادن و وارد حریم غیر شدن با غیرت سازگار نیست.

۱۳۹۷/۱۰/۲۲

اخبار مرتبط