روایتی از دیدار دانشجویان شریف با كدخدایی

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف جزئیاتی از جلسه روز گذشته جمعی از دانشجویان این دانشگاه با سخنگوی شورای نگهبان را مطرح كرد.

به گزارش نما، پویا سلیمانی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی این دانشگاه با کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، اظهار داشت: بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، مدتی قبل سخنگوی شورای نگهبان را برای حضور در جلسه عمومی به دانشگاه دعوت کرده بود که این جلسه به دلایلی برگزار نشد و به جلسه روز گذشته منتهی شد.

وی با بیان اینکه جلسه روز گذشته یک ساعت و نیم طول کشید و سوالاتی مطرح شد، یادآور شد: بحث استانی شدن انتخابات مجلس، اصلاح قانون انتخابات، رد صلاحیت و تایید صلاحیت برخی کاندیداها در دوره‌های گذشته، کودک‌همسری، لوایح fatf و کنوانسیون‌هایی مانند پاریس و پالرمو در این جلسه از سوی دانشجویان مطرح شد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این جلسه، همچنین درباره ساز و کار شورای نگهبان برای رسیدن به مصوبات و اینکه چرا آرای اعضای شورای نگهبان به صورت شفاف و علنی اعلام نمی‌شود، بحث هایی صورت گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه موضع سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی از این مسائل در جلسه مذکور مطرح شد که به دلیل برگزاری جلسه خصوصی، علنی کردن آن اظهارات درست نیست، تصریح کرد: درباره قانون جامع انتخابات، خود ایشان هم معتقد بودند اهمال‌کاری‌هایی صورت گرفته است اما مسائل این لایحه بیشتر متوجه دولت و مجلس است. درباره مسئله "کودک‌ همسری" نیز مباحث مختلفی مطرح شد، آقای دکتر گفتند مخالفت‌های جدی در این زمینه وجود دارد؛ البته ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم. درباره رد صلاحیت برخی افراد نیز سخنانی مطرح شد که نمی‌توان جزئیات آن را بیان کرد. دانشجویان حاضر در این جلسه ایراد جدی به ساز و کار رای‌دهی شورا و عدم شفافیت آرا اعضا مطرح کردند. درباره موضوع نظارت استصوابی نیز سخنان و مطالب خوبی مطرح شد.

وی در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه اضافه کرد: آقای کدخدایی حقودانان جوان و دانشگاهی هستند و وجود ایشان در این شورا بسیار مغتنم است. به دانشجویان قول دادند، ترم آینده در دانشگاه شریف حضور یابند. پاسخ‌هایی که دادند در برخی موارد قانع کننده بود اما برخی پاسخ‌‌ها قانع‌کننده نبود. در مجموع جلسه خوبی برگزار شد، امیدواریم نشست‌های خصوصی با مسئولان همواره با صداقت و درستی همراه باشد.

۱۳۹۷/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط