مذاكرات پایان دادن به تعطیلی دولت نباید در تلویزیون مطرح شود

تولسی گبرد، نماینده دموكرات آمریكا، در واكنش به پیشنهاد روز شنبه دونالد ترامپ گفت مذاكرات پایان دادن به تعطیلی دولت «نباید در تلویزیون مطرح شود».

به گزارش نما، «تولسی گبرد» نماینده دموکرات آمریکا، در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ درباره پایان تعطیلی دولت فدرال که روز شنبه در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد، گفت: مذاکرات برای پایان دادن به تعطیلی دولت «نباید در تلویزیون بیان شود».

گبرد که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز است در برنامه «ایالات متحده» شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان «سیاست‌های حزبی» را برای تحمیل مذاکرات مورد انتقاد قرار داد.

بیش از یک ماه است که دولت آمریکا به دلیل اختلاف نظر دونالد ترامپ و نمایندگان دموکرات کنگره این کشور بر سر تامین بودجه ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تعطیل است. ترامپ روز شنبه به دموکرات‌ها پیشنهاد کرد در ازای تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی، برنامه مهاجرتی داکا که قصد لغو آن را دارد، به مدت ۳ سال دیگر تمدید کند.

ترامپ سال گذشته خواستار لغو برنامه مهاجرتی داکا شده بود. برنامه موسوم به داکا در زمان دولت قبلی آمریکا (سال ۲۰۱۲) برای حمایت از جوانانی که بدون اسناد هویتی و مهاجرتی در آمریکا سکونت گزیده‌اند، اجرایی شد. این برنامه باعث شد این مهاجران از آمریکا اخراج نشوند و فرصت کار و تحصیل در این کشور را داشته باشند.

دموکرات‌ها اعلام کرده‌اند این پیشنهاد را رد خواهند کرد. گبرد در این خصوص گفت: هر دو طرف باید در این مذاکره کوتاه بیایند. او در ادامه انتقاد کرد که «اگر یک جمهوری‌خواه پیشنهادی را مطرح می‌کند، دموکرات‌ها قصد کُشتن آن را دارند. وقتی یک دموکرات پیشنهادی را مطرح می‌کند، جمهوری‌خواهان می‌خواهند او را بکُشند». در ادامه افزود «واقعا فکر می‌کنم کدام حزب می‌تواند در این مسابقه برنده شود. دوباره، مسائل بسیاری اتفاق خواهد افتاد. در نتیجه، مردم آمریکا بازنده اصلی خواهند بود. هر دو طرف موقعیت خود را سخت‌تر کرده‌اند و نمی‌خواهند با هم کنار بیایند و اختلافات را حل کنند. مشکل اینجاست. بیایید فکر کنیم که چطور می‌توانیم اختلافات را حل و فصل کنیم، بهترین راه‌حل را برای کارکنان فدرال و خانواده آن‌ها که به خاطر تعطیلی بی‌سابقه دولت تحت فشار هستند در پیش بگیریم».

تولسی گبرد، نماینده حوزه انتخابیه دوم هاوائی از حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور است. گبرد برای نخستین بار در ژانویه ۲۰۱۳ به عضویت مجلس نمایندگان آمریکا درآمد. او منتقد سیاست دولت آمریکا در خصوص جنگ عراق، مداخله نظامی در لیبی و بحران سوریه است.

به نوشته عاروتص شوا، او در سال ۲۰۱۶ با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، مخفیانه دیدار کرد که بحث‌های بسیاری به دنبال داشت. این نماینده مجلس آمریکا مخالف کنار گذاشتن بشار اسد از قدرت است و منتقد پرونده ادعایی آمریکا علیه اسد مبنی بر استفاده او از سلاح‌های شیمیایی بود که در خصوص صحت این ادعا‌ها ابراز شک و تردید کرده بود.

۱۳۹۷/۱۱/۲

اخبار مرتبط