ادامه روند مدیریت غلط آبی بحران آب را به وضعیت وخیمی دچار می‌كند

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس گفت:‌در صورت ادامه روند غلط مدیریت آبی بحران آب را با وضعیت وخیمی مواجه خواهد ساخت.

به گزارش نما، شکور پورحسین شقلان نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه (7 بهمن ماه )، پارلمان در سوال خود از رضا اردکانیان وزیر نیرو اظهار داشت: اقلیم و کمبود آب از هیچکسی پوشیده نیست اما حرف من و ایراد موجود نحوه مدیریت آب است.

وی افزود: بارها توسط دستگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی موضوع سیاست غلط و مدیریت نامطلوب آب مطرح شده است که در صورت ادامه این روند، بحران آب را با وضعیت وخیمی مواجه خواهد کرد.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برای مقابله با بحران آب و تهدید آن باید در قانون‌گذاری و نحوه مدیریت آبی کشور تجدیدنظر شود.

نماینده مردم پارس‌آباد در مجلس همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت:‌آقای اردکانیان تحلیل، مطالعه جامع و اقدامات راهبردی جنابعالی در زمینه حفط حقابه‌داران چیست.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: وزارت نیرو به عنوان مرجعیت و تولیت امور آب مکلف به اجرای دقیق توزیع عادلانه آب به ویژه تبصره ذیل ماده 18 در تسهیم آب ارس بوده است چرا این موضوع رعایت نشده است.

وی در خصوص نحوه هزینه‌کرد منابع تخصیص‌یافته از صندوق توسعه ملی و میزان دستیابی به اهداف مورد نظر در مهار آب‌های مرزی از عملکرد وزارت نیرو انتقاد کرد و خواستار توضیحات لازم از وزیر نیرو در این خصوص شد.

۱۳۹۷/۱۱/۷

اخبار مرتبط