رهاسازی ۴۵۳ دستگاه خودرو گرفتار در برف

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰۰۹ امدادگر در قالب ۲۲۴ تیم امدادی به ۷ هزار و ۵۴۶ نفر در ۱۱۶ شهر و روستا و محور‌های كوهستانی امدادرسانی كردند و به یك هزار و ۶ نفر نیز اسكان اضطراری دادند.

به گزارش نما، مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در استان‌های متأثر از حوادث جوی از تاریخ ۷ تا ۱۰ بهمن ماه اظهار کرد: ۲۰ استان کشور از جمله استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ایلام، البرز، اردبیل، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران و یزد متأثر از برف، کولاک، سیل و توفان هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰۰۹ امدادگر در قالب ۲۲۴ تیم امدادی به ۷ هزار و ۵۴۶ نفر در ۱۱۶ شهر و روستا و محور‌های کوهستانی امدادرسانی کردند و به یک هزار و ۶ نفر نیز اسکان اضطراری دادند.

وی بیان کرد: همچنین ۲۲ نفر به مناطق امن و ۱۰ نفر نیز برای ادامه روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی تصریح کرد: امدادگران از ۲۱۰ خانه که دچار آبگرفتگی شده بودند، آب تخلیه کردند و ۴۵۳ دستگاه خودرو گرفتار در برف و ۱۴ دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کردند.

وی گفت: در این مدت ۲۵۷ دستگاه چادر، ۵۷۷ تخته پتو، ۲۹۹ تخته موکت، ۹۵۳ کیلوگرم نایلون، ۷۶۴ بسته غذایی، ۱۳۲۷ کیلوگرم قند‌و شکر و ۶۰۰ بسته بیسکویت در بین سیل زدگان توزیع شد.

۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط