قول‌ ترامپ به كُردهای سوریه

در بحبوحه طرح‌هایی برای خروج نظامیان آمریكایی از سوریه، رئیس‌جمهوری آمریكا در دیدار با یكی از رهبران كردها در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن، نسبت به كردها ابراز علاقه كرده است.

به گزارش نما، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به الهام احمد، رئیس اجرایی مشترک شورای سوریه دموکراتیک گفته است اجازه نمی‌دهد که نیروهای کرد به دست نیروهای ترکیه کشته شوند. طبق گزارش سی‌ان‌ان، ترامپ گفته است: من کردها را دوست دارم.

این پایگاه خبری گزارش داد، الهام احمد در حال دیدار با رهبران کنگره در هتل ترامپ بود که دونالد ترامپ کنار میز او رفت و مشغول صحبت شد. ترامپ برای جمع‌آوری کمک‌های حامیانش مراسمی در این هتل داشت.

این سیاستمدار کرد-سوری به سی‌ان‌ان گفت، از اظهارات ترامپ استقبال می‌کند اما او قصد دارد تا با سایر مقام‌های دولت و قانونگذاران آمریکایی هم درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بحث و رایزنی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا ماه دسامبر از "شکست داعش در سوریه" و خروج نظامیان کشورش خبر داد. با این حال ترامپ و مقام‌های دولتش تاکنون شرایط خروج را مشخص نکردند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اوایل همین ماه گفت آمریکا بدون شکست داعش و تضمین اینکه ترکیه، نیروهای کرد را هدف قرار نمی‌دهد از سوریه خارج نمی‌شوند.


۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط