آمار وحشتناك خودكشی كاركنان نیروی دریایی آمریكا

بنابر اعلام پایگاه اینترنتی نشنال اینترست، آمار خودكشی در میان كاركنان نیروی دریایی آمریكا به طرز وحشتناكی افزایش یافته است.

به گزارش نما، از میان کارکنان حاضر در خدمت نیروی دریایی آمریکا که خودکشی کردند، محل خدمت سی و یک نفر در خشکی، نوزده نفر در کشتی و هجده نفر دیگر نیز در دریا بود. به این معنی که این افراد لزوما در کشتی نبودند یا در هنگام خودکشی در ماموریت به سر نمی‌بردند.

داده‌های منتشر شده در گزارش فرماندهی کارکنان نیروی دریایی که در پایگاه اینترنتی آن قابل دسترس است نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ در مجموع هجده ملوان فعال در خدمت و یازده ملوان ذخیره نیروی دریایی آمریکا خودکشی کردند. این میزان خودکشی بالاترین نرخ ثبت شده در داده‌های فرماندهی کارکنان نیروی دریایی آمریکاست که از سال ۲۰۰۶ گردآوری شده است. این در حالی است که شمار نیرو‌های ذخیره‌ای که خودکشی می‌کنند همواره به شکل متمایزی بالا بوده است.

بنابر اعلام فرماندهی کارکنان نیروی دریایی آمریکا‌، دو نفر از ملوانان ذخیره‌ای که خودکشی کردند در قالب بخشی از یک برنامه حمایتی تمام وقت به یک مرکز عملیاتی و پشتیبانی اعزام شده بودند. دیگر کارکنان ذخیره این نیرو که خودکشی کردند در وضعیت عملیاتی و رزمایشی نبودند. هشت نفر به مراکز عملیات و پشتیبانی نیروی دریایی فرستاده شده بودند و یک نفر نیز در واحد نگهداری و عمران به سر می‌برد.

البته اپیدمی خودکشی کارکنان نیروی دریایی آمریکا صرفا محدود به ملوانان رده پایین نیست. دریاسالار اسکات استیرنی، فرمانده ناوگان پنجم این نیرو نیز اول دسامبر در حالی در منزل خود در بحرین پیدا شد که مدتی از مرگ وی گذشته بود. برخی پایگاه‌های خبری در گزارش‌های خود اعلام کردند شواهدی دال بر خودکشی این فرمانده بلندپایه آمریکایی وجود دارد. با وجود گذشت دو ماه از این حادثه، مقامات نیروی دریایی هنوز هیچ گزارشی در مورد علت مرگ استیرنی منتشر نکرده اند.

دریاسالار فیلیپ سوبک، رئیس مرکز «دفتر نیروی دریایی قرن بیست و یکم» گفت: متخصصان و کارشناسان نیروی دریایی هر مورد خودکشی را به طور مجزا بررسی و اطلاعات و شواهد لازم را گردآوری می‌کنند تا روندها‌، مولفه‌های خطرساز، خطوط قرمز رعایت نشده، هشدار‌های مغفول مانده و درس‌های گرفته شده از موارد پیشین را بهتر بشناسند و از مرگ شمار بیشتری از کارکنان بر اثر خودکشی جلوگیری کنند.

سوبک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به لحاظ آماری و جمعیتی، بخش اعظم ملوانانی که خودکشی کرده اند، سفیدپوستان مذکر بیست تا بیست و چهار ساله بوده اند که مشابه نرخ خودکشی در کل جمعیت کشور است.»

وی افزود: «مسائل مربوط به روابط خصوصی، دوره‌های گذار و انتقال، چالش‌های بهداشت ذهنی و مسائل حقوقی/انضباطی از جمله مهمترین مولفه‌های خطرسازی هستند که به نظر می‌رسد در بسیاری از موارد خودکشی کارکنان نیروی دریایی ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ نقش داشته‌اند. از سوی دیگر شلیک با اسلحه نیز شایع‌ترین روش خودکشی در میان ملوانان نیروی دریایی بوده است.»

۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط