تاكید كمیسیون تلفیق به ثبت حقوق مدیران دولتی

عضو كمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس می گوید: در لایحه بودجه مجدد دستگاه های اجرای و شركت های دولتی را ملزم به ثبت حقوق در سامانه كرده ایم.

به گزارش نما، عباس پاپی زاده عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98، با اشاره به مصوبه این کمیسیون برای ثبت حقوق شرکت ها دولتی در سامانه ثبت حقوق ها گفت: این حکم در قانون برنامه ششم توسعه کل کشور وجود دارد و ماده 29 این قانون شرکت های دولتی نیز باید حقوق های خود را ثبت کنند با این حال این مورد مجدد در لایحه بودجه سال 98 مورد تاکید قرار گرفته است.

26 درصد احکام قانون برنامه ششم اجرایی شده است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 توضیح داد: سه سال از زمان اجرای قانون برنامه ششم توسعه کل کشور گذشته است و طبق آماری که دیوان محاسبات داده ، دولت تنها 26 درصد احکام این قانون را در لوایح بودجه سنواتی اجرا کرده و مابقی احکام یا اصلا اجرا نشده یا ناقص و مبهم عملی شده است.

درصد بسیار جزیی از حکم 29 قانون برنامه ششم توسعه یا همان ثبت حقوق ها اجرایی شده و می توان گفت که هیچ بخشی از این قانون اجرایی نشده است

نماینده مردم دزفول در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت اجرای قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، گفت: یکی از احکامی که دولت به آن عمل نکرده است بحث ثبت حقوق ها و شفافیت دراین موضوع است، از این رو در کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مصوب شده است که حقوق تمام مدیران عامل شرکت ها و هیات مدیران آن به صورت شفاف روی سامانه ثبت شود در واقع این این تکلیف قانون بودجه سال 98 بر دولت است.

تاکید کمیسیون تلفیق بر اجرای حکم قانون برنامه ششم توسعه

وی تاکید کرد: از آنجایی که شاهد هستیم قانون برنامه ششم توسعه از سوی دولت به درستی اجرا نمی شود، مجلس از قدرت قانون گذاری خود استفاده می کند و در بودجه سالانه تاکید مجدد می کند تا تخلف از سوی دولت کمتر اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس گفت: درصد بسیار جزیی از حکم 29 قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شده است.

پاپی زاده در ادامه با اشاره به پیشنهادی برای گسترش ثبت حقوق ها در سامانه در لایحه بودجه سال 98، اظهار داشت: در این پیشنهاد آمده است که پرداخت هر گونه تسهیلات به مقامات موضوع 72 قانون مدیریت خدمات کشور و مدیران عامل، اعضای هیات مدیریت، روسای مدیران کلیه دستگاه های اجرای موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه محل اعتبارات دولتی، منابع داخلی یا در واقع درآمد اختصاصی هر دستگاه پرداخت می شود در پایگاه اطلاع رسانی هر دستگاه به اطلاع عموم مردم برسد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 تاکید کرد: این پیشنهاد در بخش هزینه ای مورد بررسی قرار می گیرد و هنوز به تصویب کمیسیون تلفیق نرسیده است.

۱۳۹۷/۱۱/۱۰

اخبار مرتبط