صلیب سرخ در غزه اتاق عمل می‌سازد

صلیب سرخ جهانی با محكومیت جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، از برنامه ساخت واحد جراحی در بیمارستانی در غزه برای مداوای مصدومانی خبر داد كه مورد اصابت گلوله‌های جنگی اسرائیل قرار می‌گیرند.

به گزارش نما، رابرت ماردینی مسئول بخش خاورمیانه کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرد که استفاده رژیم صهیونیستی از مهمات جنگی برای سرکوب معترضان فلسطینی در غزه، باعث مجروحیت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر شده و امدادگران را با بحران بی سابقه‌ای مواجه ساخته است.

به گفته وی، اغلب معترضانی که در غزه به بیمارستان برده شده‌اند، جراحت‌های بسیار جدی، شامل چندین زخم ناشی از شلیک گلوله، برداشته بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ماردینی با ابراز تأسف از به وجود آمدن بحرانی بی سابقه در نوار غزه، اعلام کرد که صلیب سرخ در حال برنامه ریزی برای ساخت واحد جراحی ۵۰ تختخوابی در بیمارستان الشفا غزه به منظور کمک به امدادگران برای مدیریت کردن آمار رو به افزایش جراحت‌های ناشی از برخورد گلوله می‌باشد.

طبق این گزارش، از زمان آغاز اعتراضات غزه در اواخر ماه مارس میلادی، دست کم ۱۳۲ فلسطینی توسط نیرو‌های نظامی صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

بنا بر آمار، حدود ۱۴۰۰ فلسطینی مورد اصابت سه تا پنج گلوله قرار گرفته اند. بسیاری از این جراحت‌ها که در ناحیه پا اتفاق افتاده، نیازمند جراحی‌های پیچیده ارتوپدی و بازسازی بافت می‌باشند.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط