انگلیس درخواست هند برای لغو مراسم «كشمیر» در لندن را رد كرد

دولت انگلیس ضمن رد درخواست هند برای جلوگیری از برگزاری مراسمی در مورد نقض حقوق بشر در كشمیر توسط گروه پارلمانی فراحزبی این كشور گفت اعضای پارلمان این كشور در تصمیم گیری مختار هستند.

به گزارش نما، دولت انگلیس در پاسخ به اعتراض هند برای جلوگیری از برگزاری مراسم «همبستگی با مردم کشمیر» در دانشگاه «دارلعلوم دیوبندی» انگلیس از سوی گروه فرا حزبی پارلمانی این کشور گفت که دولت انگلیس در برگزاری این مراسم هیچ گونه دخالتی نخواهد کرد.

بر اساس جزئیات، «راوش کومار» سخنگوی وزارت خارجه هند طی اظهاراتی گفت که دهلی نو نسبت به برگزاری مراسمی مربوط به کشمیر که در تاریخ ۴ فوریه ( ۱۵ بهمن) از سوی گروه فراحزبی پارلمانی انگلیس برگزار می شود، اعتراض دارد.

وی با نام بردن از انگلیس به عنوان کشور دوست و متحد استراتژیک هند گفت که ما امیدواریم دولت انگلیس با درک اعتراض هند، در این خصوص اقدامات لازم را اتخاذ کند.

گفتنی است که در این مراسم، نقض حقوق بشر در کشمیرِ تحت کنترل هند مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این مراسم علاوه بر اعضای دو حزب کارگر و محافظه کار پارلمان انگلیس، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان نیز شرکت خواهد کرد.

وی افزود که موضع دولت انگلیس در قبال مسئله کشمیر این است که دو کشور هند و پاکستان از طریق ساز و کارهای سیاسی و مطابق با خواست مردم این منطقه به حل مسئله کشمیر بپردازند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس بعد از مراسم مذکور در دانشگاه دیوبند دارالعلوم، نمایشگاهی با موضوع جامو و کشمیر و نقض حقوق بشر در کشمیرِ تحت کنترل هند برگزار خواهد شد.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط