فعالیت ۷۰ دانشگاه غیرانتفاعی متوقف شد

منصور غلامی گفت: به دلیل ارزیابی‌های صورت گرفته و عدم كفایت برخی دانشگاه‌های غیردولتی و موسسات غیرانتفاعی در شاخص‌های مدنظر، فعالیت ۷۰ مركز در این زمینه متوقف شده است.

به گزارش نما، منصور غلامی در حاشیه همایش حکمرانی و سیاستگذاری عمومی که با محوریت تعامل حاکمیت، مردم و نخبگان برگزار شد با اشاره به ارزیابی‌هایی که طی سال‌های گذشته در زمینه استاندارد‌های مدنظر وزارت علوم در دانشگاه‌های غیرانتفاعی انجام گرفت، گفت: در سال ۹۲ بیش از ۳۰۰ مرکز دانشگاهی غیرانتفاعی در کشور فعال بود که حدود ۵۰ مرکز به دلیل عدم رعایت شاخص‌ها تعطیل شده اند. امسال نیز بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در شرایط فعلی حدود ۷۰ مرکز به دلیل عدم رعایت استاندارد‌ها و شاخص‌های مدنظر توقف فعالیت دارند.

وزیر علوم با بیان اینکه انتظار این است که در برنامه‌ریزی‌های کشور، گروه‌های علمی، اساتید و محققان بیشتر به کار گرفته شوند، اضافه کرد: در این زمینه رویکرد‌های بهتری اتخاذ شده است، اما هنوز با آنچه که مد نظر ما است، فاصله زیادی داریم.

وی بر لزوم حضور دانشگاه‌ها و ظرفیت‌های مراکز علمی شناخته شده در حکمرانی و سیاستگذاری کشور تأکید کرد و گفت: دانشگاه‌های ما توان ارائه علمی در سطح جهانی را دارند و انتقال این توانمندی‌ها به سمت برنامه‌ریزی می‌تواند برای پیشبرد اهداف توسعه کشور مؤثر واقع شود.

۱۳۹۷/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط