عمر البشیر دلش به رحم آمد!

دستگاه امنیتی سودان 11 خبرنگار را كه در پی ناآرامی های اخیر این كشور بازداشت شده بودند، آزاد كرد.

به گزارش نما، این افراد به دستور عمرالبشیر رئیس جمهوری سودان آزاد شدند.

مرکز خدمات مطبوعاتی سودان نزدیک به دولت اعلام کرد که در میان خبرنگاران آزاد شده، «ایمان عثمان» سردبیر روزنامه المیدان وابسته به حزب کمونیست سودان نیز دیده می شود.

چهارشنبه گذشته البشیر قول آزادی تمامی روزنامه نگاران بازداشتی را داده بود.

از آغاز اعتراض ها در سودان شمار زیادی از روزنامه نگاران از سوی دستگاه های امنیتی بازداشت شدند.

اتحادیه روزنامه نگاران سودان شمار خبرنگاران بازداشتی را 13 تن اعلام و یادآورشد که در میان آنها خبرنگاری به نام «آدم مهدی» دیده می شود که بر اساس قانون فوق العاده ایالت جنوب دارفور، به 3 سال زندان محکوم شده است.

مردم سودان از 28 آذرماه گذشته در اعتراض به سیاست های دولتی و افزایش لجام گسیخته قیمت کالاها دست به راهپیمایی زده و خواستار سرنگونی نظام حاکم شده اند.

سودانی ها در این تظاهرات از ارتش خواسته اند در کنار مردم بایستد و به آن ها برای برکنار کردن نظام حاکم بر این کشور کمک کند.

مقام های سودانی اعلام کردند که از زمان آغاز تظاهرات مردمی در این کشور تاکنون 29 نفر کشته شده اند و این در حالی است که سازمان دیده بان حقوق بشر شمار کشته ها را بیش از 40 نفر اعلام کرده است.

البشیر رئیس جمهوری سودان که از 30 سال پیش قدرت را در این کشور آفریقایی در دست دارد، چند هفته پیش در جمع هوادارانش گفت: طی سال های گذشته پیوسته توطئه هایی ضد سودان برای درهم شکستن و ویران کردن آن در جریان بوده است.

وی چند هفته پیش نیز ضمن مخالفت با کناره گیری از قدرت تاکید کرد که تنها راه تغییر دولت، انتخابات است و مردم در سال 2020 تصمیم می گیرند چه کسی حاکمشان باشد.

۱۳۹۷/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط