پیام توئیتری وزیر كشور انگلیس درباره حزب‌الله لبنان

وزیر كشور انگلیس با انتشار پیامی توئیتری، جنبش حزب‌الله لبنان را یك گروه تروریستی معرفی كرد!

به گزارش نما، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر حزب‌الله را یک سازمان تروریستی در کشورش معرفی کرد!

در پیام توئیتری وزیر کشور انگلیس آمده است: از امروز حزب‌الله یک سازمان تروریستی ممنوعه در انگلیس است. هر فردی که عضو (این سازمان) باشد یا دعوت به پشتیبانی از آن می‌کند، در حال نقض قانون است.

ساجد جاوید در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: نشان دادن پرچم حزب‌الله در (اماکن) عمومی غیرقانونی است و در قوانین جدید (نشان دادن پرچم حزب‌الله) جرم شناخته می‌شود.

وزیر کشور انگلیس پیشتر نیز ادعا کرده بود: حزب‌الله به اقدامات خود برای بی‌ثبات کردن وضعیت در خاورمیانه ادامه می‌دهد و ما نمی‌توانیم میان شاخه نظامی آن که پیشتر غیرقانونی شده و شاخه سیاسی تمایز قائل شویم.

پارلمان انگلیس دو روز پیش تصمیم دولت این کشور مبنی بر گنجاندن هر دو شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه های تروریستی را تصویب کرد. وزارت کشور انگلیس اوایل هفته جاری اعلام کرد شاخه سیاسی حزب‌الله لبنان را نیز در فهرست گروه های تروریستی این کشور درج کرده است. دولت انگلیس مدعی است حزب‌الله لبنان برخلاف قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، خود را به سلاح مجهز می‌کند و همچنین حمایت این جنبش از دولت سوریه، زمان نزاع در این کشور را طولانی کرده است. دولت انگلیس سال دو هزار و هشت میلادی، شاخه نظامی حزب‌الله را در لیست گروه‌های تروریستی درج کرده بود، اما دیگر کشورهای اروپایی به خواسته این کشور مبنی بر تروریستی خواندن حزب‌الله پاسخ ندادند.

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط