به زودی؛ برون سپاری خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی

تقی زاده از برون‌سپاری خدمات رفاهی این صندوق به كانون‌های بازنشستگی از سال آینده خبر داد.

به گزارش نما، جمشید تقی زاده گفت: تلاش می‌کنیم در سال 98 صندوق بازنشستگی تنها وظیفه سیاست‌گذاری و نظارتی را ایفا کند و خدمات رفاهی به کانون‌های بازنشستگی واگذار شود تا آن‌ها این موضوع را مدیریت کنند.

وی افزود: این برنامه در صورتی امکان‌پذیر است که کانون‌ها رسمیت یافته و مجوز دار شوند چرا که با توجه به گسترش فعالیت کانون‌ها در استان‌ها و ارتباط با مدیریت‌های استانی و بازنشستگان، این نهادهای مدنی می‌توانند خدمات بهتر و نزدیک به عدالتی را به بازنشستگان ارائه کنند.

تقی زاده با اشاره به برخی آمار در حوزه سالمندی و بازنشستگی و لزوم برنامه‌ریزی برای این دوران، اظهار داشت: بــر اساس نتایج سرشــماری سال 95 مرکز آمار ایران، حـدود 72 درصد سالمندان در نقاط شـهریزندگی می‌کنند و بیشــترین نسبت ســالمندی جمعیــت در استان‌های گیلان، مازندران و تهـران است.
وی ادامه داد : همچنین تنهـا 46 درصد جمعیت سالمندان باسـواد هستند و 27 درصد از آن‌ها بــدونهمسر زندگی می‌کنند یعنی حــدود 46 درصد زنــان و 9 درصد مــردان بدون همسر هستند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همچنین حــدود یک‌چهارم سالمندان نیــز شــاغل و در بــازار کار حضور دارند.

تقی زاده با اشاره به حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از سفرهای نوروزی بازنشستگان گفت: این صندوق در حوزه توسعه گردشگری به‌خصوص توسعه گردشگری سالمندی در کشور پیشرو است و امسال نیز سفرهای نوروزی را با محوریت شرکت‌های پرشین گلف و در سایت خاتم تور، ایران‌گردی و جهانگردی و سفرکارت ملی و همچنین دهکده آب‌درمانی محلات انجام می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به اهمیت کانون‌ها و فعالیت‌های بازنشسته محور این صندوق اشاره کرد و افزود: با مجوز دار شدن کانون‌ها که فرآیند اجرای آن همچنان در حال انجام است، برای سال آینده هدف ما برون‌سپاری خدمات رفاهی بازنشستگان به کانون‌های بازنشستگی است تا صندوق صرفاً به‌عنوان یک ناظر و سیاست‌گذار در این امور حرکت کند و خدمات رفاهی به شکل واقعی، «بازنشسته محور» شود.

تقی زاده ادامه داد: این طرح به‌خصوص در حوزه گردشگری و مدیریت خانه‌های امید قابل‌اجرا است و برای سال آینده کانون‌ها محور فعالیت در سه حوزه گردشگری، جشنواره فرهنگی و ورزشی و همچنین درمان شوند.


۱۳۹۷/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط