اعتراض فراهانی به افزایش 200 میلیاردی بودجه فرهنگی شهرداری تهران

رئیس كمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در جریان بررسی بودجه 98 شهرداری تهران به افزایش 200 میلیارد تومانی بودجه فرهنگی شهرداری اعتراض كرد.

به گزارش نما، فراهانی با بیان اینکه بودجه هزار میلیاردی برای حوزه فرهنگی پیشنهاد شده است،‌گفت:‌ الزامات قانونی در آن باید رعایت شود و بر اساس ماده 68 قانون شهرداری‌ها حداکثر 5 درصد بودجه شهرداری باید به موضوعات فرهنگی اختصاص یابد و همچنین سه درصد بخش ورزش نیز در آن دیده شود.

فراهانی اضافه کرد: بحث‌هایی که برای بالا بردن سقف بودجه انجام می‌شود فعالیت‌هایی است که در سال‌های گذشته با هدف‌های مختلف صورت می‌گرفته است.

وی همچنین به بحث بدهی شهرداری به پیمانکاران اشاره کرد و گفت: متأسفانه پول‌ها جایی هزینه شده که به هیچ عنوان مطالبه مردم نبوده است.

این عضو شورا همچنین به موضوع زلزله در تهران اشاره کرد و گفت: بیش از یک و نیم میلیون نفر در خطر مرگ هستند و تهران جایگاه زیست نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار شهرداری تهران 3500 تا 5 هزار میلیارد با کسری بودجه مواجه است،‌گفت: با این حال می‌خواهیم سقف اعتبارات فرهنگی را 200 میلیارد تومان افزایش دهید.

وی با تأکید بر این موضوع که امروز مردم در مترو دچار مشکل هستند گفت:‌گزارش‌های اعتراضی زیادی در این باره داریم و این در حالی است که پولی برای خرید و توسعه حمل و نقل نداریم.

محسن هاشمی در پاسخ به اعتراض فراهانی مبنی بر اینکه قرار است این 200 میلیارد تومان افزایش بودجه فرهنگی از کجا تأمین شود، گفت: بنده کتم را در می‌آورم و به میدان می‌روم و این پول را در می‌آورم.

۱۳۹۷/۱۲/۱۴

اخبار مرتبط